ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده Core i9-11900K اینتل با ۵۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتر از راه می‌رسد

اینتل دست پر در نمایشگاه CES 2021 حضور داشت و در کنار رونمایی از نسل یازدهم پردازنده‌های سری H و همچنین پردازنده‌های پنتیوم سیلور و سلرون با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری، جزئیاتی درباره عملکرد پردازنده‌های نسل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۰

اینتل دست پر در نمایشگاه CES 2021 حضور داشت و در کنار رونمایی از نسل یازدهم پردازنده‌های سری H و همچنین پردازنده‌های پنتیوم سیلور و سلرون با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری، جزئیاتی درباره عملکرد پردازنده‌های نسل آینده خود منتشر کرد. پردازنده Core i9-11900K اینتل به عنوان پرچمدار معماری «راکت لیک» از PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند.

راکت لیک اولین تغییر معماری بزرگ اینتل در ۵ سال اخیر محسوب می‌شود که انتظار می‌رود باعث تغییرات چشمگیری در عملکرد محصولات این کمپانی شود. اینتل حالا در نمایشگاه CES 2021 تصمیم گرفته برای اولین بار جزئیات معماری راکت لیک را منتشر کند.

Core i9-11900K اینتل

پردازنده‌های راکت لیک اینتل حداکثر به ۸ هسته و ۱۶ رشته مجهز می‌شوند و از نظر گرافیکی با گرافیک مجتمع Xe تا ۵۰ درصد عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. در حالی که پردازنده‌های راکت لیک S مبتنی بر معماری ۱۴ نانومتری هستند، برخلاف نسل‌های قبلی از معماری جدید مبتنی بر «Sunny Cove» به نام «Cypress Cove» بهره می‌برند. این پردازنده‌ها همچنین از PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کنند.

از آنجایی که پردازنده Core i9-11900K اینتل با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری توسعه پیدا کرده، می‌تواند به حداکثر فرکانس ۵.۳ گیگاهرتز دست پیدا کند. اگر بخواهید تمام هسته‌ها بالاترین عملکرد را از خود نشان دهند، فرکانس توربو آن‌ها به ۴.۸ گیگاهرتز می‌رسد که برای یک پردازنده ۸ هسته‌ای قابل توجه است.

Core i9-11900K اینتل

پردازنده‌ پرچمدار نسل راکت لیک S از ۲۰ مسیر PCIe 4.0 مبتنی بر CPU بهره می‌برد که آن را تبدیل به اولین معماری اصلی اینتل با پشتیبانی از PCIe 4.0 می‌کند، ویژگی‌ که نسل کنونی از آن محروم است. نسل جدید پردازنده‌های این کمپانی همچنین از قابلیت‌های «بوست یادگیری عمیق» و «VNNI» بهره می‌برند که عملکرد آن در کارهای مربوط به هوش مصنوعی را بهبود می‌دهند.

پردازنده Core i9-11900K اینتل از استاندارد USB 3.2 Gen 2×2 و گرافیک نسل دوازدهم Xe بهره می‌برد. این گرافیک مجتمع قادر به پشتیبانی از دیکودر یا رمزگشا ویدیویی پیشرفته مانند 4:4:4 HEVC و VP9 است و همچنین می‌تواند محتوای ویدیویی را روی ۳ نمایشگر 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه نمایش دهد. این پردازنده از رم DDR4 با حداکثر فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

Core i9-11900K اینتل

کاربران با پردازنده‌های راکت لیک S به ۱۹ درصد دستورالعمل در هر چرخه (IPC)‌ بالاتر نسبت به نسل قبلی دست پیدا می‌کنند که با توجه به استفاده از نود یکسان با گذشته، شگفت‌انگیز است. فرکانس بوست ۵.۳ گیگاهرتزی، قدرت گرافیکی بالاتر و استفاده از معماری جدید، همه نوید پردازنده‌های قدرتمندی را می‌دهند که در سه ماهه اول ۲۰۲۱ از راه می‌رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی