ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

اینتل از پردازنده‌های نسل یازدهم سری H برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ رونمایی کرد

اینتل سال گذشته میلادی اولین سری از پردازنده‌های نسل یازدهم «تایگر لیک» را روانه بازار کرد و حالا در نمایشگاه CES 2021 اولین پردازنده‌های نسل یازدهم سری H معرفی شده‌اند که از ویژگی‌های تایگر لیک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۰۷:۴۱

اینتل سال گذشته میلادی اولین سری از پردازنده‌های نسل یازدهم «تایگر لیک» را روانه بازار کرد و حالا در نمایشگاه CES 2021 اولین پردازنده‌های نسل یازدهم سری H معرفی شده‌اند که از ویژگی‌های تایگر لیک مانند لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و گرافیک مجتمع Xe بهره می‌برند و قدرت لپ‌تاپ‌های گیمینگ سبک و باریک را افزایش می‌دهند.

اولین سری از پردازنده‌های نسل یازدهم سری H فوق‌العاده قدرتمند نیستند و حداکثر توان طراحی حرارتی آن‌ها به ۳۵ وات می‌رسد که کمتر از توان حرارتی ۴۵ وات قدرتمندترین پردازنده‌های گیمینگ مخصوص لپ‌تاپ این کمپانی است.

نسل جدید پردازنده‌های ۳۵ واتی سری H در بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ استفاده نمی‌شوند، با این حال عملکرد قابل توجهی از خود نشان می‌دهند. این پردازنده‌ها با وجود تعداد هسته‌های کمتر و همچنین توان طراحی حرارتی نه چندان بالا، عملکرد لپ‌تاپ‌های کوچک و سبک را بهبود می‌‌دهند.

پردازنده‌های نسل یازدهم سری H

اینتل در نمایشگاه CES 2021 توجه ویژه‌ای به پردازنده جدید Core i7-11375H از سری H35 داشت که از ۴ هسته و ۸ رشته بهره می‌برد و فرکانس بوست آن به ۵ گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده سریعترین عملکرد تک رشته‌ای را در تمام لپ‌تاپ‌ها از خود نشان می‌دهد و تنها بهترین پردازنده‌های ۴۵ واتی سری H سال گذشته اینتل می‌توانند با آن رقابت کند.

طبق ادعای اینتل پردازنده Core i7-11375H در بخش تک رشته‌ای تا ۳۰ درصد از سریعترین پردازنده ۴۵ واتی AMD یعنی 4900H و پردازنده ۳۵ واتی 4800HS سرعت بالاتری دارد. البته این کمپانی اشاره‌ای به سرعت این پردازنده‌ها در بخش چندرشته‌ای نکرد چرا که نمایندگان AMD هسته‌های بیشتری دارند.

پردازنده‌های نسل یازدهم سری H

پردازنده‌های نسل یازدهم سری H اینتل از وای فای ۶ و وای فای 6E، تاندربولت ۴، رم DDR4 با حداکثر فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز و رم LPDDR4/x با حداکثر فرکانس ۴۲۶۶ مگاهرتز و PCIe Gen 4.0 پشتیبانی می‌کنند. در بخش گرافیک شرکت‌ها می‌توانند به گرافیک مجتمع پرقدرت Xe-LP بسنده کنند یا اینکه محصولات خود را با گرافیک‌های مجزای کمپانی‌های مختلف مانند انویدیا در اختیار مشتریان قرار دهند.

پردازنده‌های نسل یازدهم سری H

در حالی که عدم معرفی پردازنده‌ای قدرتمند از سوی اینتل برای برخی کاربران و گیمرها ناامیدکننده است، این کمپانی اطلاعاتی درباره آینده سری H منتشر کرده. مدل قدرتمند این پردازنده‌ها از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد و فرکانس آن به ۵ گیگاهرتز می‌رسد. در حالی که اینتل از آغاز عرضه آن در اواخر سه ماهه جاری خبر داده، اطلاعاتی زیادی درباره آن منتشر نشده است.

انتظار می‌رود اولین لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های نسل یازدهم سری H35 در نمایشگاه CES 2021 معرفی شوند و شرکت‌هایی مانند ایسوس، ایسر و MSI در نیمه اول سال جاری میلادی چندین محصول با این پردازنده‌ها را وارد بازار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی