ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل جدید پردازنده‌های پنتیوم سیلور و سلرون اینتل با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری معرفی شدند

اینتل در نمایشگاه CES 2021 با پردازنده‌های جدید زیادی حضور داشت و علاوه بر تراشه‌های نسل یازدهم سری H برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ، از نسل جدید پردازنده‌های مقرون به صرفه خود برای بازار آموزشی هم رونمایی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۰۸:۱۱

اینتل در نمایشگاه CES 2021 با پردازنده‌های جدید زیادی حضور داشت و علاوه بر تراشه‌های نسل یازدهم سری H برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ، از نسل جدید پردازنده‌های مقرون به صرفه خود برای بازار آموزشی هم رونمایی کرد. این کمپانی پردازنده‌های پنتیوم سیلور و سلرون جدید را با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

طبق گفته اینتل، نسل جدید در مقایسه با گذشته تا ۳۵ درصد عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و در بخش گرافیکی هم تا ۷۸ درصد بهتر است. این کمپانی در بخش پردازشی و گرافیکی نسل جدید پردازنده‌های پنتیوم سیلور و سلرون بهبودهای زیادی اعمال کرده است.

اینتل در کنفرانس خود به عملکرد سیستم عامل کروم و همچنین عملکرد پردازنده‌های خود در مقابل رقبا اشاره کرد. این کمپانی وعده داد کروم‌بوک‌ها با پردازنده پنتیوم سیلور N6000 نسبت به پردازنده A6-9220C شرکت AMD تا ۱۴۴ درصد عملکرد بهتری خواهند داشت و شما می‌توانید یک پروژه STEM (علمی، فناوری، مهندسی و ریاضی) را تا ۷۸ درصد سریعتر انجام دهید.

در بخش وب اپلیکیشن این پردازنده تا ۱۶۲ درصد و در بخش ویرایش تصاویر در ادوبی لایت‌روم تا ۸۶ درصد سریعتر از نماینده AMD است. اگر به دنبال اجرای بازی با این پردازنده باشید، سرعت بارگذاری بازی مانند «آسفالت ۹» تا ۳۶ درصد بیشتر است. اینتل در کنفرانس خود چنین ادعاهایی را در مقایسه با چیپست مبتنی بر ARM مدیاتک هلیو P60T هم مطرح کرد.

در حالی اینتل پردازنده جدید خود را با AMD مقایسه کرده که پردازنده‌های سری A6 شرکت AMD با لیتوگرافی ۲۸ نانومتری توسعه پیدا کرده‌اند، در حالی که حتی نسل قبلی پردازنده‌های پنتیوم سیلور با معماری ۱۴ نانومتری تولید شده‌اند.

پردازنده اینتل پنتیوم سیلور N6000 اینتل از ۴ هسته و ۴ رشته بهره می‌برد و حداکثر فرکانسی برابر ۳.۳ گیگاهرتز دارد. این پردازنده به ۱۵ مگابایت حافظه کش L2 و ۴ مگابایت حافظه کش L3 مجهز شده و قادر به پشتیبانی از رم DDR4 و LPDDR4X با حداکثر فرکانس ۲۹۳۳ مگاهرتز است.

کاربران در پنتیوم سیلور N6000 مشابه سایر پردازنده‌های نسل جدید پنتیوم و سلرون به گرافیگ مجتمع UHD اینتل دسترسی دارند. کروم‌بوک‌های مجهز به پردازنده‌های ۱۰ نانومتری اینتل در آینده نزدیک وارد بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی