ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای اوبونتو روی آیفون ۷ جیلبریک شده [تماشا کنید]

جیلبریک کردن آیفون فرآیندی پیچیده و غیرقانونی است اما انجام کارهای هیجان‌انگیزی مثل اجرای برنامه‌های سفارشی و نصب سیستم عامل‌های دیگر را امکان پذیر می‌کند. به تازگی یکی از کاربران موفق شده با این کار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

جیلبریک کردن آیفون فرآیندی پیچیده و غیرقانونی است اما انجام کارهای هیجان‌انگیزی مثل اجرای برنامه‌های سفارشی و نصب سیستم عامل‌های دیگر را امکان پذیر می‌کند. به تازگی یکی از کاربران موفق شده با این کار سیستم عامل اوبونتو را روی آیفون ۷ اجرا کند.

یکی از کاربران ردیت با نام مستعار newhacker1746 موفق شد سیستم عامل اوبونتو را روی آیفون ۷ اجرا کند. وی پس از یک فرآیند طولانی و پیچیده توانست نسخه arm64 سیستم عامل Ubuntu 20.04 که یکی از توزیع‌های محبوب لینوکس به شمار می‌رود را روی آیفون خود اجرا کند. همانطور که در کلیپ زیر مشاهده می‌کنید سیستم عامل در حالت Command Line اجرا می‌شود:

کاربر مورد بحث برای این کار از ابزاری به نام checkra1n استفاده کرده که مبتنی بر حفره سخت افزاری checkm8 توسعه داده شده است. کرنل استفاده شده برای اجرای اوبونتو روی آیفون ظاهراً فقط با چیپ A10 Fusion سازگار است بنابراین در حال حاضر امکان اجرای اوبونتو روی مدل‌های دیگر آیفون وجود ندارد.

جیلبریک کردن آیفون فرآیندی پیچیده بوده و برای کاربران عادی مناسب نیست، اما با این حال برخی کاربران به منظور اجرای برنامه‌های سفارشی یا سیستم عامل‌های دیگر این ریسک را می‌پذیرند. اپل موضع سرسختی در قبال شکستن قفل امنیتی آیفون دارد و پیشتر به خاطر اجرای اندروید روی آیفون از بانیان این کار یعنی پروژه Sandcastle شکایت کرد.

کاربر یاد شده نحوه اجرای اوبونتو روی آیفون ۷ را در این پست با جرئیات شرح داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    wooow?

مطالب پیشنهادی