ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از شروع تولید نسل جدید پردازنده‌های زئون با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری خبر داد

اینتل به تازگی از شروع تولید نسل جدید پردازنده‌های زئون به نام «Ice Lake 3rd Generation Xeon Scalable» خبر داده که چندان با برنامه زمانی تولید پردازنده‌های این کمپانی مطابقت ندارد. زمانی که یک کمپانی مانند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۵

اینتل به تازگی از شروع تولید نسل جدید پردازنده‌های زئون به نام «Ice Lake 3rd Generation Xeon Scalable» خبر داده که چندان با برنامه زمانی تولید پردازنده‌های این کمپانی مطابقت ندارد.

زمانی که یک کمپانی مانند اینتل نسل جدید پردازنده‌های سرور خود را با استفاده از میکرومعماری یا لیتوگرافی جدید تولید می‌کند، برای بهبود عملکرد و همچنین بهینه‌سازی چندین بار طراحی آن بازنگری و تکرار می‌شود. در این زمان مشتریان بزرگ اینتل زودتر از دیگران به نمونه اولیه سخت افزار این کمپانی دسترسی پیدا می‌کنند.

این شرکت‌ها از سخت افزار اولیه اینتل برای تنظیم پلتفرم‌ها و زیرساخت‌های خود بهره می‌برند. زمانی که به تولید یکی از این محصولات نزدیک شویم، مشتریان اصلی دارای هزاران نمونه مهندسی شده با عملکردهای مختلف هستند. با توجه به اینکه نمونه‌های مهندسی شده عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند، ارائه نمونه نهایی آن‌ها به مشتریان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اینتل معمولا تا زمانی که از مشتریان بزرگ خود بازخورد نگیرد و نتواند شروع به تولید انبوه آن‌ها کند، اطلاعات مربوط به نسل جدید را بطور عمومی منتشر نمی‌کند. پس از انتشار اطلاعات، مشتریان عادی می‌توانند به این پردازنده‌های سرور دسترسی پیدا کنند. بازه زمانی مربوط به اینکار ۶ ماهه است، یعنی مشتریان بزرگ ۶ ماه زودتر از مشتریان عادی به جدیدترین پردازنده‌های اینتل دسترسی پیدا می‌کنند.

نسل جدید پردازنده‌های زئون

حالا مدیرعامل اینتل، «باب سوان» از عرضه نسل جدید پردازنده‌های زئون Ice Lake در سال ۲۰۲۰ خبر داده، در حالی که بطور رسمی شاهد انتشار چنین موضوعی در سال گذشته میلادی نبودیم. این احتمال وجود دارد که سوان از عرضه آن‌ها برای مشتریان اصلی خبر داده باشد. سوان به تولید این پردازنده‌ها در تاسیسات ۱۰ نانومتری اینتل اشاره کرده که نشان می‌دهد میزان تولید به اندازه‌ای رسیده که می‌تواند نیازهای عمومی را برآورده کند.

با وجود چنین گفته‌ای، اینتل امروز در یک بیانیه‌ای از شروع تولید نسل جدید پردازنده‌های زئون خبر داد و همچنین به تولید انبوه آن‌ها در سه ماهه اولیه ۲۰۲۱ اشاره کرد. این موضوع نشان می‌دهد که این کمپانی به تازگی شروع به تولید نمونه نهایی نسل جدید پردازنده‌های زئون کرده و تولید انبوه آن‌ها اواخر سه ماهه اول ۲۰۲۱ شروع می‌شود. انتظار می‌رود در گزارش مالی جدید اینتل، اطلاعات بیشتری درباره این پردازنده‌های ۱۰ نانومتری وجود داشته باشد.

اینتل امسال در نمایشگاه CES 2021 از پردازنده‌های نسل یازدهم سری H برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ باریک و سبک و همچنین نسل جدید پردازنده‌های پنتیوم سیلور و سلرون رونمایی کرد. این کمپانی همچنین جزئیاتی درباره پردازنده پرچمدار Core i9-11900K و «Alder Lake» منتشر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی