ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از چیپست پرچمدار اگزینوس ۲۱۰۰ رونمایی کرد

سامسونگ در رویداد CES2021 از چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ رونمایی کرده که بر اساس فناوری ۵ نانومتری تولید شده و برای اولین بار بین چیپست‌های سامسونگ از مودم 5G داخلی پشتیبانی می‌کند. به گفته سامسونگ، اگزینوس ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۹

سامسونگ در رویداد CES2021 از چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ رونمایی کرده که بر اساس فناوری ۵ نانومتری تولید شده و برای اولین بار بین چیپست‌های سامسونگ از مودم 5G داخلی پشتیبانی می‌کند.

به گفته سامسونگ، اگزینوس ۲۱۰۰ در مقایسه با چیپست‌های ۷ نانومتری تا ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند و تا ۱۰ درصد قدرت بالاتری دارد. هسته‌های پردازنده شامل ۳ خوشه با مجموعا ۸ هسته پردازشی هستند. یک هسته قدرتمند آرم کورتکس X1 با حداکثر سرعت ۲.۸ گیگاهرتز، پردازش وظایف سنگین را به عهده دارد. سه هسته کورتکس A78 برای وظایف کمی سبک‌تر در نظر گرفته شده اند و در نهایت ۴ هسته کم مصرف کورتکس A55 وظایف سبک را بر عهده می‌گیرند. به گفته سامسونگ این مجموعه هسته‌های پردازشی در مقایسه با نسل‌های قبلی تا ۳۰ درصد عملکرد بالاتری در وظایف چند هسته‌ای دارند.

پردازش گرافیکی به پردازشگر Mali-G78 سپرده شده که از جدیدترین APIها از جمله ولکان و OpenCL پشتیبانی می‌کند. به گفته کمپانی کره‌ای، پردازشگر گرافیکی تا ۴۰ درصد کارایی بالاتری نسبت به نسل‌های قبل دارد. سامسونگ همچنین ارتقا قابلیت‌های مرتبط با پردازش هوش مصنوعی را هم فراموش نکرده و برای چنین وظایفی یک پردازنده عصبی سه هسته‌ای را در نظر گرفته است.

اگزینوس ۲۱۰۰اگزینوس ۲۱۰۰ امکان اجرای ۲۶ تریلیون عملیات در ثانیه را دارد و از نظر بهره‌وری انرژی در مقایسه با نسل قبل تا ۲ برابر بهتر عمل می‌کند. چیپست جدید به لطف پردازنده پیشرفته پردازش سیگنال تصویر (ISP) توانایی پشتیبانی از دوربین‌‌هایی با رزولوشن تا ۲۰۰ مگاپکسل را دارد. این پردازشگر می‌تواند با ۶ سنسور دوربین در ارتباط باشد و به طور همزمان اطلاعات مربوط به ۴ مورد از آنها را پردازش نماید.

مودم 5G داخلی اگزینوس ۲۱۰۰ از طیف مو‌ج‌های میلی‌متری (mmWave) و فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز در کنار 4G LTE و 3G WCDMA و GSM/CDMA پشتیبانی می‌کند. به گفته سامسونگ حداکثر سرعت دانلود در طیف زیر ۶ گیگاهرتز تا ۵.۱ گیگابیت بر ثانیه است و در mmWave این میزان به ۷.۳۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. در شبکه‌های 4G هم حداکثر سرعت تا ۳.۰ گیگابیت بر ثانیه است.

سامسونگ همچنین افزوده که در حال حاضر تولید انبوده این چیپ را آغاز کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی