ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مانیتور ال جی
تکنولوژی

ال‌جی از اولین مانیتور اولد UltraFine خود رونمایی کرد

ال جی یکی از اولین تولیدکنندگان نمایشگرهای مبتنی بر تکنولوژی اولد بود اما تاکنون این تکنولوژی به تلویزیون‌هایی برای منازل محدود می‌شد. اما در رویداد CES2021، کمپانی کره‌ای از مانیتور UltraFine OLED Pro رونمایی کرده که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

ال جی یکی از اولین تولیدکنندگان نمایشگرهای مبتنی بر تکنولوژی اولد بود اما تاکنون این تکنولوژی به تلویزیون‌هایی برای منازل محدود می‌شد. اما در رویداد CES2021، کمپانی کره‌ای از مانیتور UltraFine OLED Pro رونمایی کرده که همان طور که از اسمش بر می‌آید به پنل اولد مجهز شده است.

مانیتور جدید ال جی پنل ۳۱.۵ اینچی با رزولوشن 4K و امکان نمایش ۸ میلیون پیکسل دارد و از تکنولوژی تنظیم نور جداگانه هر پیسکل پشتیبانی می‌کند. البته باید اشاره کنیم که تنظیم نور جداگانه هر پیکسل در حقیقت بخشی از تکنولوژی نمایشگرهای اولد در گوشی‌های موبایل و تلویزیون‌ها است اما حالا شاهد ورود این تکنولوژی به مانیتورهای ال جی هستیم.

همان طور که از یک مانیتور رده بالا انتظار می‌رود، UltraFine OLED Pro از پورت‌های متعدد از جمله USB-C، سه عدد پورت USB‌ استاندارد، دو دیسپلی‌پورت، درگاه هدفون و نیز HDMI 2.0 بهره‌مند است. به گفته ال جی این مانیتور از ۹۹ درصد گستره رنگی DCI-P3 و ادوبی RGB پشتیبانی می‌کند. این دو پروفایل رنگ به طور معمول به کار تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و عکاس‌ها می‌آید.

متاسفانه ال جی هنوز جزئیات بیشتری از مشخصات این مانیتور و قیمت آن ارائه نداده اما مانیتور UltraFine قبلی ال جی قیمتی بیش از ۱۰۰۰ دلار داشت. به این ترتیب انتظار می‌رود مانیتور جدید قیمتی به مراتب بالاتر داشته باشد.

مانیتور ال جی

ال‌جی همچنین از مانیتور فوق عریض با رزولوشن 5K2K‌ (فوق عریض) و ابعاد ۳۹.۷ اینچ رونمایی کرده است. این مانیتور پنل نانو IPS‌ خمیده دارد و از گستره رنگی عریض پشتیبانی می‌کند. این مدل از پورت‌های دیسپلی‌پورت، HDMI و USB بهره می‌برد و به اسپیکر استریو مجهز شده است. ال جی در مورد این مانیتور نیز هنوز به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی