ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پایان محدودیت‌ها؛ نیوزیلند می‌گوید اکنون هیچ مبتلایی به کرونا ندارد

شهروندان نیوزیلندی دیگر لازم نیست فاصله اجتماعی را رعایت کنند و محدودیتی برای حضور در مکان‌های عمومی و اجتماعات نخواهند داشت. زندگی در نیوزیلند به حالت طبیعی باز می‌گردد و نیوزیلندی‌ها واقعا توانستند کرونا را ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۲۰

شهروندان نیوزیلندی دیگر لازم نیست فاصله اجتماعی را رعایت کنند و محدودیتی برای حضور در مکان‌های عمومی و اجتماعات نخواهند داشت. زندگی در نیوزیلند به حالت طبیعی باز می‌گردد و نیوزیلندی‌ها واقعا توانستند کرونا را شکست بدهند؛‌ البته مرزهای این کشور هنوز بسته است.

بیش از دو هفته است که هیچ مورد بیماری کرونا در نیوزیلند گزارش نشده و این کشور در سطح یک یعنی پایین‌ترین سطح هشدار کرونا قرار گرفته است و این یعنی پایان محدودیت‌های کرونایی برای شهروندان نیوزیلندی.

« جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند پس از شنیدن این خبر که در کشورش دو هفته است هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده، به شدت خوشحال شد و گفت:

«با وجودی که در شرایط بحرانی از نظر همه گیری کرونا قرار نداریم؛‌ اما نباید تصور کنیم که زندگی به شرایط قبلی خود بازگشته و باید عزم خود را جزم کنیم تا با تمرکز بر امتداد این وضعیت، برای احیا اقتصاد کشور نیز تلاش کنیم. هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. اکنون می‌‌توانم بگویم: نیوزیلند، متشکرم.»

فروردین‌ماه امسال نیوزیلند در وضعیت بحرانی و هشدار سطح چهار کرونا قرار داشت و مجبور شد با تعطیلی مدارس، اداره‌ها و کلیه مشاغل و خانه نشینی شهروندان شرایط را از حالت بحران خارج کند.

پس از گذشت پنج هفته وضعیت از حالت اضطرار خارج شد و برخی مشاغل ضروری توانستند به محل کار خود باز گردند؛ اما روند قرنطینه ادامه پیدا کرد و همین مساله باعث شد از آمار مبتلایان به ویروس کرونا هر روز کاسته شود.

در حدود 17 روز است که هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش نشده است. طبق قوانین جدید، کلیه مدارس و مراکز آموزشی می‌توانند به صورت حضوری کلاس‌ها را برگزار کنند. برگزاری مراسم‌های مختلف نیز بلامانع است. با وجودی که دیگر نیازی به رعایت فاصله اجتماعی نیست ولی دولت نیوزیلند مردم را کماکان تشویق می‌کند که این موارد را رعایت کنند.

مرزهای این کشور به روی مسافران خارجی بسته است و نیوزیلندی‌هایی که از خارج از کشور می‌آیند باید 14 روز در  قرنطینه به سر ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    قاعدتا باید از اینا میپرسدین چجوری با کرونا مقابله کردین نه از مسئولین ایران

  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    چه خبر خوبی. امیدوارم همه جای دنیا اینطور بشه ❤

  • min
    min | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    بازهم نیوزلند
    بازهم جاسیندا آردرن
    باز هم بهترین
    خوشبحالشون بااین نخست وزیر بااحساس مسئولیت و زحمت کش

  • mohammadrd
    mohammadrd | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    ایرانی بدبخت هم باید با نبود واکسن و وجود کرونا تا زمان کره شمالی شدن ایران کنار بیاد

  • Reza12022
    Reza12022 | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    آمریکا در چه فکرییه نیوزلند پر از بسیجیه

مطالب پیشنهادی