ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تأیید شد: نسل بعدی چیپ اگزینوس به پردازشگر گرافیکی AMD مجهز می‌شود

سامسونگ دقایقی پیش در جریان رویداد CES از نسل جدید چیپ پرچمدارش یعنی اگزینوس ۲۱۰۰ رونمایی کرد که قرار است در سری گلکسی S21 به‌کار گرفته شود. این چیپ هم مانند نسل‌های قبل از پردازشگر ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

سامسونگ دقایقی پیش در جریان رویداد CES از نسل جدید چیپ پرچمدارش یعنی اگزینوس ۲۱۰۰ رونمایی کرد که قرار است در سری گلکسی S21 به‌کار گرفته شود. این چیپ هم مانند نسل‌های قبل از پردازشگر گرافیکی آرم یعنی Mali استفاده می‌کند ولی سال آینده همه‌چیز متحول خواهد شد و پردازشگر گرافیکی ساخت AMD به چیپ‌های اگزینوس راه خواهد یافت.

دکتر اینیوپ کانگ، رئیس بخش توسعه چیپ سامسونگ در جریان رونمایی اگزینوس ۲۱۰۰ تأیید کرد که همکاری شرکت کره‌ای و AMD برای ساخت پردازشگر گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA در نسل آینده چیپ‌های اگزینوس به ثمر می‌نشیند. بدین‌ترتیب پرچمداران گلکسی S سال ۲۰۲۲ به GPU ساخت AMD مجهز خواهند شد.

سامسونگ و AMD حدود دو سال قبل همکاری خود را برای توسعه GPU موبایل آغاز کردند. هدف از این همکاری، ساخت پردازشگر گرافیکی با عملکرد به‌مراتب بهتر از سری Mali ساخت شرکت آرم بود. البته سخنگوی سامسونگ می‌گوید صحبت‌های دکتر کانگ در مورد «محصول پرچمدار بعدی» این شرکت به دیوایس خاصی اشاره ندارد ولی همان‌طور که از ابتدا هم پیش‌بینی می‌شد، به‌نظر می‌رسد سری گلکسی S22 اولین محصولات با پردازشگر گرافیکی AMD خواهند بود.

همکاری سامسونگ و AMD برای هر دو شرکت سودمند خواهد بود و زنگ خطر را برای آرم به صدا در خواهد آورد. از طرفی طبق این قرارداد، سامسونگ با در اختیار گرفتن فناوری‌های AMD به رقیب این شرکت در حوزه کارت گرافیک تبدیل نخواهد شد. طبق اطلاعات موجود، پردازشگرهای گرافیکی AMD فقط در تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند قابل استفاده هستند و سامسونگ نمی‌تواند از مجوزش برای حوزه‌های دیگر استفاده کند. AMD هم که فعالیتی در این دو بخش بازار ندارد و بدین ترتیب وارد قراردادی مطمئن و امن شده است.

حالا باید دید آیا ثمره همکاری بین این دو غول دنیای تکنولوژی می‌تواند با پردازشگرهای گرافیکی Mali ساخت آرم یا ادرنو ساخت کوالکام رقابت کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mr.ari847
    Mr.ari847 | ۲۵ دی ۱۳۹۹

    هر چی میخواد زور بزنه به سری 30 (3090.3080.3070.3060) نمیرسه XD

  • ابراهیم
    ابراهیم | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    WTF

مطالب پیشنهادی