ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تی‌سی‌ال NXTPAPER معرفی شد؛ ترکیبی از کتابخوان الکترونیک و تبلت

تبلت NXTPAPER برای کاهش خستگی چشم کاربران در قالب ترکیبی از صفحه نمایش و کاغذ طراحی شده و از اندروید بهره می‌برد. کمپانی TCL در نمایشگاه CES2021 تبلت جدید NXTPAPER را با نمایشگری 8.88 اینچی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

تبلت NXTPAPER برای کاهش خستگی چشم کاربران در قالب ترکیبی از صفحه نمایش و کاغذ طراحی شده و از اندروید بهره می‌برد.

کمپانی TCL در نمایشگاه CES2021 تبلت جدید NXTPAPER را با نمایشگری 8.88 اینچی معرفی‌ کرد که از آن با عنوان «ترکیبی هنری از صفحه و کاغذ» یاد می‌کند. این تبلت از یک صفحه نمایش تمام رنگی بدون نور پس زمینه برای کاهش مصرف برق استفاده می‌کند و تجربه‌ای راحت و مشابه E-INK یا همان جوهر الکترونیکی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. طبق گفته‌‎ کمپانی تی‌سی‌ال فناوری مورد استفاده در این تبلت برای گوشی‌های هوشمند طراحی نشده و تنها برای تبلت‌ها و کتاب‌خوان‌های الکترونیکی توسعه یافته است.

صفحه نمایش 8.88 اینچی این تبلت از طراحی بازتابنده برای استفاده مجدد از نور طبیعی استفاده می‌کند و در آن هیچ‌گونه نور آبی وجود ندارد که باعث خستگی چشمان کاربر شود. طبق ادعای کمپانی تی‌سی‌ال این تبلت 65 درصد کارآمدتر از صفحه‌ نمایش تبلت‌های قدیمی است و کنتراست بهتری نسبت به دستگاه‌های جوهرالکترونیک دارد.

تبلت NXTPAPER یک دوربین 8 مگاپیکسل در پشت و یک دوربین 5 مگاپیکسل در جلوی دستگاه دارد. این تبلت از یک باتری 5500 میلی آمپری پشتیبانی می‌کند که بنابر ادعای کمپانی تی‌سی‌ال انرژی کافی برای استفاده یک روزه را فراهم می‌کند. اتصال Wi-Fi و 4G نیز در آن گنجانده شده و لازم به ذکر است که این تبلت با اندروید 10 عرضه خواهد شد و از Google Assistant نیز پشتیبانی خواهد کرد. جک هدفون 3.5 میلی متری برای آن در نظر گرفته شده و تی‌سی‌ال به عنوان لوازم جانبی یک چراغ مطالعه در جعبه آن قرار داده. ضخامت دستگاه 7.4 میلی متر و وزن آن 316 گرم خواهد بود.

طبق گفته‌ تی‌سی‌ال، تبلت NXTPAPER در آوریل 2021 (فروردین و اردیبهشت سال آینده) با قیمت 349 یورو در اروپا، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آسیا عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    تبلت یک سیستم عامل باز داره برای اجرای همه اپ ها اما کتابخوان یک فرمور یا نرم افزار ساکن داره که فقط یسری کارهای پیش فرض و مشخص انجام میده. مثل تلویزیون هوشمند مثلا

  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    تفاوت کتاب خوان با تبلت معمولی چیه؟

مطالب پیشنهادی