ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کپسول بدون سرنشین دراگون برای اولین بار به صورت خودکار از ISS جدا شد [تماشا کنید]

فضاپیمای بدون سرنشین دراگون اسپیس اکس برای اولین بار به طور خودکار از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد و سفر به زمین را آغاز کرد. نسخه باربری یا کارگو کپسول دراگون (Cargo Dragon) دیروز ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

فضاپیمای بدون سرنشین دراگون اسپیس اکس برای اولین بار به طور خودکار از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد و سفر به زمین را آغاز کرد.

نسخه باربری یا کارگو کپسول دراگون (Cargo Dragon) دیروز ساعت ۱۷:۳۵ به وقت ایران از ماژول هارمونی ایستگاه فضایی بین المللی به شکل خودکار جدا شد. ناسا ویدیوی جدا شدن دراگون را منتشر کرده که در آن مانور دادن این فضاپیما حین دور شدن از ایستگاه بر فراز جنوب اقیانوس اطلس را نشان می‌دهد:

دراگون پس از سفری تقریباً ۳۶ ساعته به زمین خواهد رسید و طبق برنامه‌ریزی ها بامداد پنج شنبه در خلیج مکزیک فرود خواهد آمد. این کپسول ۲۵۰۰ کیلوگرم محموله شامل تجهیزات علمی و لوازم دیگر را به زمین می‌آورد. یکی از جالب‌ترین محموله‌های علمی این کپسول چند موش زنده است که محققان با مطالعه آنها درباره علت تغییرات بینایی فضانوردان در سفرهای طولانی مدت در فضا اطلاعات بیشتری کسب می‌کنند.

مدل جدید کپسول بدون سرنشین دراگون ۲۰ درصد گنجایش بیشتری در حمل محموله در مقایسه با مدل‌های قبلی دارد. تا پیش از این تمام کپسول‌های دراگون با استفاده از بازوی رباتیک ایستگاه فضایی بین المللی به نام Canadarm2 به ایستگاه متصل می‌شدند و پس از پایان مأموریت در اقیانوس آرام فرود می‌آمدند.

کپسول دراگون اواسط آذر ماه سوار بر راکت فالکون ۹ از مرکز فضایی کندی پرتاب شد و بیست و یکمین مأموریت حمل محموله به ایستگاه فضایی بین المللی (CRS-21) را کلید زد. یکی از نکات جالب توجه مأموریت این بود که برای نخستین بار دو کپسول دراگون به طور همزمان کنار ایستگاه فضایی بین المللی پهلو می‌گرفتند. کپسول دیگر از نوع سرنشین دار است و اواخر آبان ماه چهار فضانورد را در اولین مأموریت عملیاتی کپسول دراگون (Crew-1) به ایستگاه برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    درود بر ایلان ماسک

مطالب پیشنهادی