ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به بهترین ربات‌های حاضر در CES 2021: از خدمتکار تا حیوان خانگی

نمایشگاه CES تنها محلی برای رونمایی از تلویزیون‌ها، لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌ها و محصولات صوتی نیست و شرکت‌ها جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه‌های مختلف را معرفی می‌کنند. ربات‌ها در سال‌های اخیر حضور چشمگیری در CES داشته‌اند و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

نمایشگاه CES تنها محلی برای رونمایی از تلویزیون‌ها، لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌ها و محصولات صوتی نیست و شرکت‌ها جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه‌های مختلف را معرفی می‌کنند. ربات‌ها در سال‌های اخیر حضور چشمگیری در CES داشته‌اند و در نمایشگاه CES 2021 چندین ربات متفاوت، عجیب و جذاب به نمایش گذاشته شدند.

بسیاری از افراد در سراسر جهان از ربات‌ها استفاده می‌کنند که برای مثال می‌توان به جاروبرقی‌های رباتیک اشاره کرد. با این حال در سال‌های آینده آن‌ها نقش بیشتری در زندگی ما ایفا خواهند کرد. در ادامه نگاهی به بهترین ربات‌ها در نمایشگاه CES 2021 داریم، با دیجیاتو همراه باشید.

ال جی Cloi UV-C

ال جی Cloi UV-C مثل یک ربات در فیلمی علمی تخیلی دهه ۸۰ میلادی، مناطق مختلف را بررسی می‌کند و البته هدفش، نابودی جرم و میکروب است. ال جی در نمایشگاه CES 2021 برای نمایش این ربات از یک اینفلوئنسر مجازی استفاده کرد.

ربات‌های سامسونگ در CES 2021

سامسونگ در نمایشگاه امسال از سه ربات جدید رونمایی کرد که شامل نسخه‌ ۲۰۲۱ ربات‌های R2-D2 و C-3PO به نام‌های «Bot Care» و «Bot Handy» می‌شود. این ربات‌ها کاربردهای مختلفی دارند.

اگر مانند بسیاری از افراد به دنبال دستیابی به یک ربات خدمتکار هستید، باید به شما بگوییم که این خواسته شما با Bot Handy به واقعیت تبدیل می‌شود. این ربات سامسونگ می‌تواند ظرف‌های کثیف را درون ماشین ظرفشویی قرار دهد یا اینکه درون لیوان شما آب بریزد.

یکی دیگر از ربات‌های این کمپانی کره‌ای، «JetBot AI Plus» نام دارد که اگرچه شبیه به یک جاروبرقی معمولی است، اما از هوش مصنوعی بهره می‌برد. این ربات از هوش مصنوعی برای شناسایی و دسته‌بندی اشیاء و همچنین تصمیم‌گیری درباره بهترین مسیر تمیزکاری استفاده می‌کند که البته سنسورهای LiDAR هم به کمک آن می‌آیند.

سیستم ربات دو بازوی ITRI

بسیاری از ربات‌ها به یک بازو مجهز شده‌اند، اما این موضوع درباره «ITRI Dual Arm Robot System» صادق نیست. این ربات دارای دو بازو است و می‌تواند دو کار مختلف انجام دهد، برای مثال هم پیانو بزند و هم یک بطری آب معدنی در اختیارتان قرار دهد.

Moorebot Scout

به سراغ یک ربات متفاوت می‌رویم که با چرخ‌های آفرود خود می‌تواند در خانه حرکت کند. این ربات ۱۸۰ دلاری کار چندان زیادی انجام نمی‌دهد و کار اصلی آن نظارت روی خانه با دوربین 1080p است، با این حال می‌توان برای پروژه‌های آموزشی آن را برنامه‌نویسی کرد.

جان دیر سری ایکس

این محصول بیشتر از اینکه ربات باشد، یک کمباین یا ماشین برداشت محصولات است که بهترین کروز کنترل قابل تصور را در اختیارتان قرار می‌دهد. جان دیر سری ایکس از دوربین‌ها، بینایی رایانه‌ای، رانندگی خودران و ارتباطات میدانی ماشین با ماشین بهره می‌برد تا یک تبدیل به یک کمباین هوشمند شود.

Moflin

Moflin یک حیوان خانگی رباتیک مجهز به هوش مصنوعی است که می‌تواند حس یک حیوان خانگی را به شما منتقل کند. این ربات جذاب می‌تواند هیجان‌زده شود، آرام باشد یا خیلی عادی رفتار کند. این ربات به اندازه‌ای هوشمند است که می‌تواند تفاوت افراد را تشخیص دهد و با صداها و حرکات مختلف به آن‌ها واکنش نشان دهد. این ربات ۴۰۰ دلار قیمت دارد.

کنترل‌کننده کندو Daesung

همانطور که می‌توان از نام آن حدس زد، این ربات برای کندوهای عسل طراحی شده. این ربات کره‌ای جمع‌آوری عسل را سریعتر و همچنین ساده‌تر می‌کند.

Petit Qoobo

این ربات یک بالش دارای دم شبیه به دم گربه است. این ربات که در گذشته نسخه بزرگتر آن معرفی شده بود علاوه بر لمس، به صدای افراد هم واکنش نشان می‌دهد. این ربات همچنین لرزش‌های خفیفی دارد تا حس یک گربه زنده را به شما القا کند.

Roborock S7

این محصول یک جاروبرقی رباتیک هوشمند است و هنگامی که کار آن تمام می‌‎شود، المان مربوط به تمیزکاری را جمع می‌کند. برای کنترل این ربات می‌توانید از گوشی هوشمندتان بهره ببرید، البته اگر بتوانید قیمت ۶۴۹ دلاری آن را پرداخت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی