ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مدیرعامل مدرنا: نتایج آزمایش واکسن کرونا در کودکان تا ۲۰۲۲ آماده نخواهد شد

مدیرعامل مدرنا اعلام کرد این شرکت «به‌زودی» تحقیقات درباره تولید واکسن کووید-۱۹ برای کودکان را آغاز می‌کند اما نتایج این تحقیقات تا سال ۲۰۲۲ معلوم نخواهد شد. «استفان بنسل» (Stephane Bancel) مدیرعامل مدرنا گفت که ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

مدیرعامل مدرنا اعلام کرد این شرکت «به‌زودی» تحقیقات درباره تولید واکسن کووید-۱۹ برای کودکان را آغاز می‌کند اما نتایج این تحقیقات تا سال ۲۰۲۲ معلوم نخواهد شد.

«استفان بنسل» (Stephane Bancel) مدیرعامل مدرنا گفت که به دلیل پیچیدگی‌های ساخت واکسن برای کودکان ۱ تا ۱۱ سال و شروع تحقیقات با دوز کم، داده‌های بالینی تا ۲۰۲۲ در دسترس قرار نخواهد گرفت. وی افزود مدرنا تابستان سال جاری میلادی مجوز تزریق واکسن کرونا به نوجوانان ۱۲ سال به بالا را خواهد گرفت تا این گروه سنی پیش از بازگشایی مدارس در ماه سپتامبر واکسینه شوند.

در آخرین روزهای سال گذشته میلادی سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اورژانسی از واکسن کرونا مدرنا برای افراد ۱۸ سال به بالا را صادر کرد. میزان اثربخشی این واکسن در محافظت از فرد در برابر ویروس کرونا ۹۴.۱ درصد اعلام شده و همانند واکسن کرونای فایزر از mRNA برای ایجاد پاسخ ایمنی در بدن استفاده می‌کند.

واکسن کرونای مدرنا و فایزر هر دو برای حداکثر اثربخشی باید در دو دوز با فاصله تقریباً یک ماه تزریق شوند. در حال حاضر مشخص نیست واکسن فایزر تا چه مدت زمانی از فرد در برابر کرونا محافظت می‌کند، اما بنسل می‌گوید واکسن مدرنا «دستکم تا یکسال» فرد را در برابر ویروس مصون می‌کند.

مدیرعامل مدرنا گفت که طبق برنامه‌ریزی ها قرار است بین ۶۰۰ تا ۱ میلیارد دوز واکسن کرونا در سال جاری میلادی تولید شود. «آلبرت بورلا» مدیرعامل شرکت داروسازی فایزر از تولید حدود ۲ میلیارد دوز در سال ۲۰۲۱ خبر داده است.

آمارهای واکسیناسیون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می‌دهند که تاکنون نزدیک به ۲۸ میلیون دوز واکسن کرونا در آمریکا توزیع شده و ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دوز اول را دریافت کرده‌اند. یکی از مشکلاتی که مراکز درمانی ایالت‌های آمریکا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند کمبود بودجه برای استخدام پرسنل جدید به منظور تزریق واکسن در تعداد بالاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ دی ۱۳۹۹

    معلوم نیست چه گندی زدن که میخوان اینقدر تاخیر بندازن تو گزارش

    • Rayanlap
      Rayanlap | ۲۷ دی ۱۳۹۹

      گند نزدن سریع چیز نباف،واسه تزریق به بچه مجوز میخوان.اول باید تاثیرش به صورتی مثبت رویه درصد بسیار بالای بزرگا ثابت بشه بعد بزنن رو بچه وگرنه یه بچه طلف شه امثال تو دیگه ول نمی کنید که.

مطالب پیشنهادی