ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش سالانه App Annie از صنعت موبایل: رکورد ۲۱۸ میلیارد دانلود اپ در ۲۰۲۰

شرکت تحلیلگر App Annie با استفاده از داده های گوگل پلی و اپ استور گزارش سالانه خود از آمار دانلود اپ‌ها و میزان استفاده از موبایل در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. گزارش این شرکت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

شرکت تحلیلگر App Annie با استفاده از داده های گوگل پلی و اپ استور گزارش سالانه خود از آمار دانلود اپ‌ها و میزان استفاده از موبایل در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. گزارش این شرکت نشان می‌دهد که استفاده از موبایل در سال ۲۰۲۰ روند صعودی داشته که همه گیری کرونا در آن نقش به سزایی داشته است.

بر اساس گزارش شرکت مورد بحث، دانلود اپ‌های موبایل با ۷ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۹ به رکورد ۲۱۸ میلیارد دانلود در سال ۲۰۲۰ رسیده است. میزان خریدها نیز با ۲۰ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۹ به رکورد ۱۴۳ میلیارد دلار در سال گذشته میلادی رسید. سال ۲۰۲۰ کاربران اندروید به تنهایی ۳.۵ تریلیون دقیقه صرف استفاده از اپ‌ها کرده‌اند.

سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده استفاده از اپ‌ها از تماشای تلویزیون پیشی گرفت. در حال حاضر یک آمریکایی معمولی روزانه ۳.۷ ساعت صرف تماشای تلویزیون و ۴ ساعت صرف استفاده از موبایل می‌کند. محبوب‌ترین اپ‌های اندرویدی برای نسل زد در ایالات متحده، اسنپ چت، توییچ، تیک تاک، Roblox و اسپاتیفای بوده‌اند.

نسل هزاره دیسکورد، لینکدین، پی‌پل، Pandora و آمازون موزیک را ترجیح داده‌اند. به افرادی که اواسط تا اواخر دهه ۹۰ میلادی تا اوایل سال ۲۰۱۰ به دنیا آمده‌اند، نسل زد و به افرادی که اوایل دهه ۸۰ تا اواسط دهه ۹۰ تا اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی به دنیا آمده‌اند نسل هزاره می‌گویند.

سرمایه گذاران با توجه به افزایش استفاده از موبایل در دوران کرونا ۷۳ میلیارد دلار در شرکت‌های موبایلی سرمایه گذاری کردند که افزایش ۲۷ درصدی را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

بازی کردن با موبایل نیز در سال ۲۰۲۰ رشد داشت. بازی‌های غیرحرفه‌ای (کژوال) از لحاظ آمار دانلود (۷۸ درصد) بازار را تحت سلطه خود درآوردند. بازی‌های چند نفره به خاطر قرنطینه ناشی از کرونا رشد فوق العاده را تجربه کردند. برای مثال Among Us در چندین کشور از جمله ایالات متحده محبوب‌ترین بازی سال ۲۰۲۰ شد.

مدت زمان استفاده از اپ‌های مالی در سال ۲۰۲۰ با افزایش ۴۵ درصدی در جهان (بدون احتساب چین) روبرو شد و مشارکت در بازار سهام با استفاده از موبایل به لطف اپ‌هایی مثل Robinhood و اپ‌های دیگر در دنیا رشد ۵۵ درصدی را تجربه کرد.

۲۰۲۰ سال بسیار موفقی برای تیک تاک بود. این اپ با وجود ممنوعیت در هندوستان رشد ۳۲۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ تجربه کرد و جزو پنج اپ نخست از لحاظ مدت زمان استفاده بود. بر اساس برآوردهای App Annie، تیک تاک حالا در مسیر رسیدن به رکورد ۱.۲ میلیارد کاربر فعال در سال ۲۰۲۱ است.

دیگر سرویس‌های ویدیویی نیز به لطف قرنطینه افزایش استفاده را تجربه کردند. کاربران در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن، ۴۰ درصد مدت زمان بیشتری را صرف استریم از طریق دیوایس‌های موبایل کردند. یوتیوب در صدر جدول محبوب‌ترین اپ‌های استریم از لحاظ مدت زمان صرف شده در تمام کشورها به غیر از چین قرار گرفت.

شیوع ویروس کرونا برای شرکت‌های تجارت الکترونیک نیز خوش یمن بود. ۲۰۲۰ با بیش از ۳۰ درصد افزایش استفاده از اپ‌های اندرویدی خرید (بدون در نظر گرفتن چین)، بزرگ‌ترین سال در تاریخ برای خریدهای موبایلی بوده است. اپ‌های مربوط به دورکاری مثل Zoom و Google Meet رشد ۲۷۵ درصدی را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ تجربه کردند.

App Annie همچنین لیست اپلیکیشن‌های برتر از لحاظ آمار دانلود، میزان پرداخت و کاربر فعال ماهانه را منتشر کرد. فیسبوک برترین اپ ۲۰۲۰ از لحاظ تعداد کاربران فعال ماهانه لقب گرفت و پس از آن واتس‌اپ، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند. تیک تاک از لحاظ آمار دانلود در رده نخست جدول پردانلودترین اپ‌های سال ۲۰۲۰ از نظر App Annie قرار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمدی
    محمدی | ۱ بهمن ۱۳۹۹

    بنظرم اپ استور در ایران زیاد استفاده نمیشه چون کافه بازار جاش رو گرفته✌

مطالب پیشنهادی