ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یوتیوب هم به ترامپ پشت کرد: حذف ویدیو و جلوگیری از آپلود محتوای جدید

از چند روز پیش که طرفداران دونالد ترامپ به کاخ کنگره حمله کردند، شبکه‌های اجتماعی حساب‌های رئیس جمهور آمریکا را بطور موقت یا دائمی بستند. حالا یوتیوب دست بکار شده و یک ویدیوی جدید ترامپ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۵

از چند روز پیش که طرفداران دونالد ترامپ به کاخ کنگره حمله کردند، شبکه‌های اجتماعی حساب‌های رئیس جمهور آمریکا را بطور موقت یا دائمی بستند. حالا یوتیوب دست بکار شده و یک ویدیوی جدید ترامپ را حذف کرده است.

یوتیوب دلیل حذف این ویدیو را تخطی از قوانین درباره تحریک خشونت اعلام کرده و حساب ترامپ نمی‌تواند حداقل تا یک هفته دیگر در این سرویس ویدیوی جدیدی آپلود کند. یوتیوب درباره محتوای این ویدیو جرئیات دقیقی منتشر نکرده و نمی‌دانیم چه محتوایی باعث برخورد یوتیوب با آن شده است.

یوتیوب در بیانیه‌ای گفته:

«پس از بررسی دقیق و نگرانی‌ها برای ایجاد خشونت، ما جدیدترین محتوای آپلود شده درون کانال دونالد ترامپ را حذف کردیم. این حساب از قوانین ما درباره تحریک خشونت تخطی کرده و به همین دلیل حداقل تا ۷ روز آینده نمی‌توان در این حساب ویدیوی جدیدی آپلود کرد و همچنین امکان استریم زنده هم وجود ندارد. شاید این مدت زمان افزایش پیدا کند.»

یوتیوب علاوه بر کانال دونالد ترامپ، دو ویدیو از کانال رسمی کاخ سفید هم حذف کرده. در یکی از این ویدیوها ترامپ در حال صحبت با خبرنگاران بوده و دیگری مربوط به دیوار مرزی می‌شود که در حال حاضر هردوی آن‌ها حذف شده‌اند.

در کنار حدف ویدیوها، یوتیوب به علت نگرانی‌ها درباره خشونت، به مدت نامعلومی اجازه نمی‌دهد کاربران زیر ویدیوهای ترامپ کامنت بگذارند. این سرویس پخش ویدیو به این موضوع اشاره کرده که در گذشته مجبور به انجام چنین کاری برای کانال‌های دیگر شده. در صورتی که یکبار دیگر کانال ترامپ از قوانین تخطی کند، مدت زمان تعلیق آن دو هفته می‌شود و در بار سوم، کانال برای همیشه بن خواهد شد.

این اولین باری نیست که یوتیوب تصمیم به حذف ویدیوی رئیس جمهور آمریکا می‌گیرد. در گذشته شاهد حذف ویدیویی حاوی اطلاعات گمراه‌کننده درباره نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بوده‌ایم. یوتیوب در دسامبر سال گذشته میلادی با سیاست جدیدی مانع از انتشار ویدیوهای حاوی اطلاعات نادرست برای نتایج انتخابات شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    بالاخره به دورانی که رسانه ها و شبکه های اجتماعی مستقیما و رسما حکومت رو دست گرفتن و قانون می‌گذارند و جریمه می‌کنند، رسیدیم
    فقط اونهایی که رویای آزادی بیان آمریکایی رو میدیدن

    • آریا
      آریا | ۲۴ دی ۱۳۹۹

      احمق جان آزادی بیان هیچ شخصی رو نگرفتن . مردم آزادن هرچی دلشون خواست بگن . کسی که بایکوت شده ریس جمهوره نفر اول حکومت
      اگر اسم این نقض آزادی بیانه پس ای کاش تو ایران هم یه شرکت میتونست نفر اول کشور رو بایکوت کنه

      • herogame
        herogame | ۲۴ دی ۱۳۹۹

        این یارو اصلا نمیدونه داستان چیه داداش ? همینجوری خواست یه چیزی گفته باشه فقط نمیفهمه اصلا آزادی بیان یعنی چی و درکی ازش نداره

    • فراز
      فراز | ۲۵ دی ۱۳۹۹

      آره اونجا خفقانه فقط اینجاست که آزادی بیان وجود داره،نمونه بارزش هم برج ۸ پارسال بود یا حتی دیدین بعد از اصابت هواپیما مسافربری چقدر در اینجا آزادی بیان وجود داشت و تا سه روز که آزادی مطلق بود

مطالب پیشنهادی