ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری اپل برای آموزش رنگین‌پوستان راه‌اندازی شد

اپل سال گذشته متعهد شد ۱۰۰ میلیون‌ دلار را به «طرح عدالت و برابری نژادی» یا «REJI» اختصاص دهد و حالا تعدادی از پروژه‌های مربوط به این طرح را اعلام کرده که فرصت‌های گسترده‌ای را برای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۵

اپل سال گذشته متعهد شد ۱۰۰ میلیون‌ دلار را به «طرح عدالت و برابری نژادی» یا «REJI» اختصاص دهد و حالا تعدادی از پروژه‌های مربوط به این طرح را اعلام کرده که فرصت‌های گسترده‌ای را برای پیشرفت در اختیار جوامع رنگین پوست قرار می‌دهد.

مدیریت این طرح که در پاسخ به اعتراضات پس از مرگ «جرج فلوید» راه اندازی شد بر عهده «لیزا جکسون»، معاون طرح‌های اجتماعی و زیست محیطی اپل قرار دارد. این شرکت پس از گذشت چندین ماه از اعلام پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری خود ۳ بخش اصلی آن را اعلام کرده:

«ما با همکاری شرکایی در حوزه‌های مختلف از دانشجویان و آموزگاران گرفته تا توسعه دهندگان و کارآفرین‌ها طرح‌هایی را با هدف توانمندسازی جوامعی راه‌اندازی کرده‌ایم که بار سنگین تبعیض و نژادپرستی را به دوش کشیده‌اند.»

اپل در این راستا ۲۵ میلیون دلار را به «مرکز Propel» اختصاص می‌دهد که در قالب یک هاب نوآوری و یادگیری برای کالج‌ها و دانشگاه‌ها موسوم به «HBCU» فعالیت می‌کند. این دسته از دانشگاه‌‌ها از نظر تاریخی مرکزی برای آموزش سیاه‌پوستان محسوب می‌شوند. خدمات این مرکز به صورت مجازی و فیزیکی در دسترس خواهد بود و  ساختمان آن در دانشگاه «آتلانتا» مستقر است.

مرکز Propel

موارد آموزشی که قرار است در این مرکز ارائه شود شامل هوش مصنوعی، توسعه اپ، واقعیت افزوده، طراحی، هنر کارآفرینی، فناوری‌های کشاورزی، عدالت اجتماعی و سرگرمی خواهد بود. کارکنان اپل که از زبده‌ترین متخصص‌ها در زمینه کاری خود هستند، در آموزش متقاضیان به اپل کمک می‌کننند و برای دانشجویان فرصت کارآموزی نیز فراهم خواهد شد.

پروژه دوم در طرح REJI به افتتاح «آکادمی توسعه دهنده اپل» در «داون‌تاون» دیترویت مربوط می‌شود. این طرح که با همکاری دانشگاه ایالتی «میشیگان» راه اندازی شده روی کارآفرین‌های جوان سیاهپوست متمرکز است و مهارت‌های ارزشمندی را درباره کارآفرینی، کدنویسی و توسعه آموزش می‌دهد.

این پروژه شامل ۲ برنامه است. برنامه اول یک دوره مقدماتی ۳۰ روزه است که اطلاعاتی را درباره دوره‌های اقتصاد اپ ارائه می‌کند اما دوره دوم ۱۰ تا ۱۲ ماهه است که مباحث را به صورت عمیق‌تر آموزش می‌دهد. اپل امیدوار است که سالیانه تا ۱۰۰۰ دانشجو در هر دو دوره آموزش ببینند.

در نهایت نوبت به طرح سوم می‌رسد که روی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای کارآفرین‌های رنگین پوست متمرکز است. اپل در این پروژه از طریق موسسه سرمایه‌گذاری خطرپذیر «Harlem Capital» ده میلیون دلار و در صندوق «Clear Vision Impact» تا ۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذای می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amirabbas103024
    Amirabbas103024 | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    اپل ترولا کوشن؟?

    • محمد جواد
      محمد جواد | ۲۴ دی ۱۳۹۹

      همینجام شیپل...

مطالب پیشنهادی