ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پورشه باکستر 25 معرفی شد؛ نسخه‌ای ویژه برای گرامیداشت 25 سالگی

کمپانی پورشه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد عرضه مدل باکستر، نسخه‌ای جدید از این خودرو را با نام ادیشن 25 رونمایی کرد. در این نسخه بیشتر بر ارتقای ظاهری باکستر تمرکز شده و طراحان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

کمپانی پورشه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد عرضه مدل باکستر، نسخه‌ای جدید از این خودرو را با نام ادیشن 25 رونمایی کرد. در این نسخه بیشتر بر ارتقای ظاهری باکستر تمرکز شده و طراحان سعی کرده‌اند با کمک نشان‌ها و المان‌های گرافیکی، این نسخه را از سایر مدل‌ها متمایز کنند.

المان‌های به کار رفته در پورشه باکستر 25 از مدل مفهومی این خودرو که در سال 1993 و در نمایشگاه بین‌المللی دیترویت رونمایی شد، الگوبرداری شده‌اند. نوار مسی دور ورودی‌های هوای جانبی، آرم‌ 25 و رینگ‌ها از جمله شاخص‌ترین المان‌های این نسخه به شمار می‌روند. همانطور که در تصاویر ضمیمه شده می‌توانید مشاهده فرمایید، ترکیب رنگ نقره‌ای بدنه و اجزای تزئینی مسی، جلوه‌ای خاص به باکستر 25 بخشیده است.

با نگاهی دقیق‌تر به قسمت‌های مختلف بدنه، می‌توان تفاوت‌های بیشتری بین باکستر 25 و مدل استاندارد پیدا کرد؛ درپوش باک بنزین، پوشش براق خروجی اگزوزها و فریم مشکی شیشه جلو برخی از این موارد هستند.

در داخل کابین نیز اجزای مختلف به نوعی به سالگرد 25 سالگی باکستر اشاره دارند. برای نمونه پوشش چرم و پارچه‌ای تماما قرمز صندلی و داشبورد، قطعات آلومینیومی، صفحه پشت فرمان و لبه پایینی چارچوب درها همگی دارای نشان 25 هستند. در سمت سرنشین کناری، یک نوار منقش به نشان باکستر 25 و همچنین شماره تولید، به او گوشزد می‌کند که سوار مدلی ویژه از این خودروی پرطرفدار آلمانی شده است.

پورشه باکستر 25 به غیر از رنگ نقره‌ای با رنگ بدنه مشکی و سفید متالیک نیز قابل سفارش است. همچنین در داخل کابین به جای رنگ قرمز، می‌توان رنگ مشکی را سفارش داد.

پورشه باکستر 25 در حقیقت همان تریم GTS 4.0 است که به لحاظ ظاهری ارتقا پیدا کرده؛ با این حساب باید گفت نیروبخش باکستر 25 نیز همان موتور 6 سیلندر تخت 394 اسب بخاری است که در پشت کابین جا خوش کرده و در همکاری با گیربکس شش سرعته دستی یا دو کلاچه خودکار، چرخ‌ها را به حرکت وادار می‌کند. سیستم فعال مدیریت تعلیق و سیستم توزیع گشتاور برداری با محدودکننده لغزش دیفرانسیل از تجهیزات استاندارد باکستر 25 محسوب می‌شوند.

آنطور که کمپانی پورشه اعلام کرده، تنها 1250 دستگاه از باکستر 25 راهی بازار خواهد شد تا این نسخه، نسخه‌ای کمیاب و ارزشمند باقی بماند. خودروساز آلمانی برای باکستر 25 قیمت پایه‌ای برابر با 98,600 دلار تعیین کرده و از بهار پیش رو فروش آن را در ایالات متحده آغاز می‌کند.

ناگفته نماند نسل اول باکستر در سال 1996 و با کد 986 معرفی شد. این نسل در بازار اروپا با موتور 2.5 لیتری شش سیلندر تخت که 201 اسب بخار قدرت داشت، به فروش رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی