ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل می‌خواهد عینک هوشمندش را به قابلیت قفل‌گشایی دیگر گجت‌ها مجهز کند

اپل در پتنتی که به تازگی ثبت کرده نحوه استفاده از عینک هوشمند برای قفل گشایی دیگر دستگاه‌ها را شرح داده است. این همان روشی است که اپل واچ برای باز کردن قفل مک بوک ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ دی ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

اپل در پتنتی که به تازگی ثبت کرده نحوه استفاده از عینک هوشمند برای قفل گشایی دیگر دستگاه‌ها را شرح داده است. این همان روشی است که اپل واچ برای باز کردن قفل مک بوک به کار می‌برد.

وقتی کاربران همزمان با چند دستگاه متصل و همگام سازی شده با یکدیگر کار می‌کنند؛ باز کردن قفل تک تک آنها به صورت جداگانه کار آزاردهنده‌ای است.

کوپرتینونشین‌ها برای حل این مشکل به دنبال راهکارهایی هستند که ضمن به خطر نیفتادن امنیت،‌ تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

در پتنت اخیر اپل به توسعه راهکاری برای باز کردن قفل و دسترسی به سایر دستگاه‌های متصل اشاره شده است.  در این صورت کاربران بدون تاخیر زمانی و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانند با دستگاه‌های مختلف کار کنند.

در پتنت ثبت شده به وضوح نام عینک اپل ذکر نشده است؛ اما توضیحاتی که در مورد آن مطرح شده نشان می‌دهد کوپرتینونشین‌ها در تلاش هستند این قابلیت را به عینک هوشمند خود اضافه کنند.

تایید هویت یکی از موضوعات مهمی است که برای برخی کاربران اهمیت ویژه‌ای دارد. اپل نیز به این موضوع توجه می‌کند و در پتنت به فاکتورهای مهمی از جمله نزدیک بودن دستگاه‌های متصل به یکدیگر و سطح دسترسی آنها اشاره شده تا امنیت کاربران زیر سوال نرود.

اپل در این روش به این مساله هم اشاره کرده که ممکن است کاربر نخواهد بدون تایید وی قفل گشایی صورت گیرد. در این روش علاوه بر مجاورت عینک وابزار جدید می‌توان قفل گشایی را به انجام کار خاصی مثل نگاه به سمت دستگاه، چرخاندن سر به طرف خاص و انجام ژست حرکتی خاصی مشروط کرد.

اکنون همین رویکرد در مورد عینک اپل مطرح می‌شود و باید ببینیم این گجت در آینده با چنین قابلیتی رونمایی خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی