ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی بادز پرو معرفی شد؛ هدفون کاملاً بی‌سیم با حذف نویز هوشمند

سامسونگ امشب در اولین رویداد آنپکد سال ۲۰۲۱ در کنار پرچمداران جدیدش یعنی خانواده گلکسی S21 از هدفون بی‌سیم گلکسی بادز پرو نیز رونمایی کرد. این هدفون با طراحی چشم‌نواز و پشتیبانی از نسل جدید ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۸

سامسونگ امشب در اولین رویداد آنپکد سال ۲۰۲۱ در کنار پرچمداران جدیدش یعنی خانواده گلکسی S21 از هدفون بی‌سیم گلکسی بادز پرو نیز رونمایی کرد. این هدفون با طراحی چشم‌نواز و پشتیبانی از نسل جدید فناوری حذف نویز می‌تواند جای پای سامسونگ در بازار هدفون‌های کاملاً بی‌سیم را بیش از پیش محکم کند.

گلکسی بادز پرو ادامه دهنده راه سه هدفون قبلی است که به‌ترتیب گلکسی بادز، گلکسی بادز پلاس و گلکسی بادز لایو نام داشتند. با این‌که گلکسی بادز لایو با طراحی لوبیایی ظاهر متمایز و جذابی داشت، ولی سامسونگ تصمیم گرفت از این زبان طراحی عبور کند. به همین دلیل گلکسی بادز پرو بیشتر به مدل پلاس شبیه است. در کنار دو رنگ مشکی و نقره‌ای، رنگ جدید بنفش هم به مجموعه رنگ‌های گلکسی بادز پرو اضافه شده تا بتوانید این هدفون را با گوشی‌های گلکسی S21 ست کنید. گلکسی بادز پرو بالاترین استاندارد مقاومت یعنی IPX7 را نیز دارد تا با خیال راحت بتوانید از آن در محیط‌های بارانی و ورزش‌های مختلف استفاده نمایید.

از نظر ویژگی‌های فنی هم با ارتقاء قابل توجهی روبرو هستیم. گلکسی بادز پرو از یک ووفر ۱۱ میلی‌متری برای پخش فرکانس‌های پایین و یک توییتر ۶.۵ میلی‌متری برای پخش فرکانس‌های بالا مجهز شده تا صدایی با کیفیت و متوازن را در تمام شرایط برای شما پخش کند. این هدفون می‌تواند رضایت علاقه‌مندان به انواع سبک‌های موسیقی را جلب کند.

هرکدام از گوشی‌های گلکسی بادز پرو سه میکروفون در موقعیت‌های مختلف با کاربردهای متفاوت دارند تا بهترین کیفیت مکالمه را در شرایط مختلف تجربه کنید. یکی از این میکروفون‌ها از نوع High SNR فقط به حذف صدای باد از مکالمه اختصاص دارد. میکروفون خارجی دوم صداهای اضافه محیط را حذف می‌کند و میکروفون داخلی به همراه شتاب‌سنج داخلی صدای شما را تشخص داده و به مخاطب می‌رساند.

سامسونگ می‌گوید گلکسی بادز پرو هوشمندترین سیستم حذف نویز دنیا را دارد. این سیستم می‌تواند تا ۹۹ درصد نویز محیط را حذف کند و شما را از هیاهوی محیط‌های شلوغ دور نگه دارد. البته میزان حذف نویز کاملاً قابل تنظیم است و شما می‌توانید بسته به شرایط محیطی، سطح ANC را تنظیم نمایید. قابلیت جالب گلکسی بادز پرو این است که می‌تواند صحبت کردن شما را تشخیص دهد و زمانی که صحبت می‌کنید، حذف نویز را غیرفعال کند. به عنوان مثال زمانی که آهنگ گوش می‌دهید اما هم‌زمان می‌خواهید مکالمه کوتاهی با فرد دیگری داشته باشید، حذف نویز به شکل خودکار غیرفعال شده و صدای موزیک هم کم می‌شود تا بتوانید صدای فرد مقابل را بشنوید.

گلکسی بادز پرو قابلیت اتصال همزمان به چند دیوایس گلکسی و سوئیچ هوشمند بین آنها را هم دارد. مثلا اگر روی تبلت مشغول تماشای ویدیو هستید و گوشی شما زنگ می‌خورد، هدفون به‌شکل هوشمند پخش ویدیو را متوقف کرده و به گوشی متصل می‌شود تا مکالمه را انجام دهید. پس از پایان مکالمه شرایط به وضعیت قبل باز می‌گردد.

ویژگی دیگری به نام حالت تئاتر نیز در گلکسی بادز پرو تعبیه شده که شباهت زیادی به Spatial Audio ایرپادز پرو دارد. با این قابلیت، صدای فیلم به شکل سه‌بعدی شبیه‌سازی شده و حتی با چرخاندن سر، موقعیت صدا نیز تغییر می‌کند. البته احتمالاً این ویژگی روی تمام ویدیوها فعال نیست و به صدابرداری ویژه نیاز دارد.

گلکسی بادز پرو باتری ۴۷۲ میلی‌آمپر ساعتی دارد که با یک بار شارژ می‌تواند ۵ ساعت موسیقی پخش کند و با احتساب محفظه شارژ این رقم به ۱۸ ساعت می‌رسد. قیمت دقیق این هدفون و زمان عرضه آن هنوز مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی