ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام استارتاپ طراحی چیپ مهندسان سابق اپل را با ارزش ۱.۴ میلیارد دلار خرید

کوالکام استارتاپ «NUVIA» در زمینه طراحی و توسعه چیپست را که توسط مهندسان اسبق اپل تاسیس شده بود، به قیمت ۱.۴ میلیارد دلار تصاحب کرد. استارتاپ  Nuvia در سال ۲۰۱۹ توسط سه مهندس و متخصص ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

کوالکام استارتاپ «NUVIA» در زمینه طراحی و توسعه چیپست را که توسط مهندسان اسبق اپل تاسیس شده بود، به قیمت ۱.۴ میلیارد دلار تصاحب کرد.

استارتاپ  Nuvia در سال ۲۰۱۹ توسط سه مهندس و متخصص چیپست اپل کار خود را آغاز کرد که همگی آنها در شرکت اپل روی چیپست‌های قدرتمند سری A کار می‌کردند. با رشد شبکه‌ 5G، کوالکام نیز در تلاش است تا بتواند در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد و با توسعه چیپست‌های قدرتمند پاسخگوی نیاز بازار باشد.

هر سه بنیانگذار این استارتاپ یعنی «جرارد ویلیامز»، «مانو گولاتی» و «جان برونو» به کوالکام ملحق می‌شوند. جرالد ویلیمز مدیر عامل  Nuvia و مدیر سابق بخش پردازنده مرکزی اپل گفت:

«کوالکام و Nuviaدر کنار یکدیگر می‌توانند بهترین فناوری‌های مورد نیاز در توسعه تراشه را با عملکردی قدرتمندی به نمایش بگذارند.»

در سال 2019 مشکلی حقوقی بین جرارد ویلیامز یکی از بنیانگذاران استارتاپ NUVIA  و اپل به وجود آمد و هر کدام از طرفین ادعاهایی را علیه دیگری مطرح کرده و پرونده‌های شکایت خود را تقدیم دادگاه کردند. از طرفی کوالکام  و اپل نیز سال‌ها درگیر پروند‌ه‌های حقوقی و شکایت علیه یکدیگر بودند. سال 2019 بخشی از مسایل این دو شرکت حل و فصل شد. حال باید ببینیم با ورود Nuvia، آیا ممکن است منازعات جدیدی بین دو شرکت به وجود بیاید؟

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها پردازنده‌های مبتنی بر Arm اختصاصی خود را در رقابت با اینتل و AMD تولید می‌کنند و کوالکام نیز قصد دارد در چنین شرایطی بازوهای تحقیق و توسعه خود را تقویت کند.

به نظر می‌رسد که چیپست‌های سری M اپل برای سیستم‌های کامپیوتری و لپ‌تا‌پ‌های شرکت با عملکرد و کارایی خیره کننده، باعث شده که کوالکام نیز تصمیم بگیرد با همکاری NUVIA چیپست‌هایی قدرتمندی توسعه دهد. براساس بیانیه مطبوعاتی کوالکام، استارتاپ NUVIA  قرار است روی طراحی  و توسعه چیپست‌های اسنپدراگون 5G متمرکز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • armin mosayebnejad
    armin mosayebnejad | ۲۵ دی ۱۳۹۹

    عالی ?

مطالب پیشنهادی