ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باب سوان، مدیر عامل اینتل از سمت خود کناره گیری کرد

اینتل اعلام کرد که «باب سوان» مدیر عامل فعلی این شرکت، روز 27 بهمن‌ماه از سمت خود کناره‌گیری کرده و با استعفای وی، «پت گلسینجر» مدیرعامل «VMware» این سمت را برعهده خواهد گرفت. ساعاتی پس ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

اینتل اعلام کرد که «باب سوان» مدیر عامل فعلی این شرکت، روز 27 بهمن‌ماه از سمت خود کناره‌گیری کرده و با استعفای وی، «پت گلسینجر» مدیرعامل «VMware» این سمت را برعهده خواهد گرفت.

ساعاتی پس از انتشار این خبر سهام اینتل حدود 7 درصد رشد و سهام VMWare حدود 7 درصد افت کرد. در حدود سه سال قبل، باب سوان ابتدا به عنوان مدیر عامل موقت، کار خود را آغاز کرد و پس از گذشت هفت ماه در ژانویه 2019 به عنوان مدیر عامل رسمی این شرکت منصوب شد.

در دوره تصدی سوان، اینتل فشارهای زیادی را از سوی شرکت‌های مختلف و خصوصا رقبای خود در بازار تحمل کرد. با مهاجرت اپل از تراشه‌های اینتل به سمت توسعه چیپست‌های اختصاصی و قدرتمندش‌،‌ عملا اینتل مشتری قدیمی و با سابقه همکاری 15 ساله خود را از دست داد. این موضوع باعث شد اینتل با فشارهای متعددی روبرو شود.

از سوی دیگر شرکت AMD یکی رقیب سرسخت اینتل است، سخت در تلاش است تا بتواند در توسعه چیپست‌های قدرتمند، نبض بازار را در دست بگیرد. در حالیکه اینتل در عرضه سفارش چیپست به بازار تاخیر داشت، AMD تراشه‌های مورد نیاز را برای تولید لپ‌تاپ به بازار عرضه کرده بود و چند قدم جلوتر از اینتل حرکت می‌کرد.

همین مسایل باعث شد که اینتل سهم بازار خود را نسبت به رقبایی همچون AMD ، سامسونگ و TSMC از دست بدهد. مجموعه مسایل مختلف باعث شد، مدیران و سرمایه گذاران این شرکت انگشت اتهام خود را به سمت باب سوان بگیرند و تجارت ناموفق وی را زیر سوال ببرند. منتقدان وی اعتقاد دارند که باب سوان از سابقه و تجربه فنی لازم برخوردار نیست و پیش از این فقط به عنوان مدیر مالی مشغول فعالیت بوده و فاقد توانمندی‌های لازم برای تصدی مدیرعاملی اینتل است.

از بین گزینه‌های موجود، پت گلسینجر واجد شرایط لازم و توانمندی‌های مورد نیاز اینتل است و از ماه آینده سکان هدایت این غول صنعت تراشه را بر عهده خواهد گرفت. حال باید ببینیم با این تغییر مدیریت آیا وضعیت اینتل به روزهای طلایی خود باز می‌گردد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۶ دی ۱۳۹۹

    امیدوارم مدیر جدید اوضاع اینتل رو به حالت ایده ال قبل برگردونه

مطالب پیشنهادی