ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مسابقات خودروهای رباتیک ایندی‌کار از فصل 2021 آغاز می‌شود

امسال و در فصل 2021 از رقابت‌های ایندی 500، برای اولین بار شاهد مسابقه نسخه خودران از اتومبیل‌های شرکت‌کننده خواهیم بود. در این مسابقه پیشرفته 30 تیم مختلف برای کسب جایزه 1 میلیون دلاری با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۷

امسال و در فصل 2021 از رقابت‌های ایندی 500، برای اولین بار شاهد مسابقه نسخه خودران از اتومبیل‌های شرکت‌کننده خواهیم بود. در این مسابقه پیشرفته 30 تیم مختلف برای کسب جایزه 1 میلیون دلاری با هم به رقابت خواهند پرداخت.

با آنکه نبود عنصر راننده در یک مسابقه اتومبیلرانی عجیب و خالی از هیجان به نظر می‌رسد، ولی ظاهرا تیم‌های حاضر و کمپانی‌های فعال در حوزه ورزش‌های موتوری، نسبت به برگزاری مسابقه اتومبیل‌های خودران بسیار علاقه‌مند هستند.

برای نمونه دالارا، همان شرکتی که خودروهای مسابقه‌ای سری ایندی‌کار را تولید می‌کند، جزو این کمپانی‌هاست و برای مراسم افتتاحیه یک اتومبیل خودران تولید کرده است.

شاید بگویید مسابقه دادن در یک مسیر بیضی‌شکل برای اتومبیل‌های خودران کار ساده‌ای است، اما در حقیقت اینگونه نبوده و خودروهای حاضر باید درک سه‌بعدی بالایی از محیط اطراف خود داشته باشند.

علاوه‌بر این، تیم‌های حاضر خودروهای خود را باید به نوعی برنامه‌ریزی کنند که توانایی انجام کارهایی مثل حرکت در پشت خودروی جلویی، تصاحب سریع‌ترین لاین و یا مراقبت از تایرها در آنها تعریف شده باشد.

مواردی که برشمردیم، تنها چند مورد از هزاران فاکتوری هستند که یک راننده مسابقات اتومبیلرانی هنگام حضور در پشت فرمان به آنها توجه می‌کند. با این اوصاف شاید بگویید مسابقه اتومبیل‌های خودران بیشتر یک هیاهوی تبلیغاتی و مقطعی است و از آن استقبال نخواهد شد. اما در پاسخ باید گفت بسیاری از تکنولوژی‌های خودرویی کنونی ابتدا در پیست مورد آزمایش قرار گرفته و پس از اثبات کارایی به مدل‌های خیابانی راه پیدا کرده‌اند.

در کنار فراهم کردن فرصتی برای تست و توسعه، رقابت‌های ایندی خودران خروجی بسیار خوبی برای دانشگاه‌ها فراهم خواهد کرد. شاید بدانید بخش تحقیقات خودرویی دانشگاه بین‌المللی کلمسون (Clemson) یکی از مراکز علمی بزرگی است که نقشی پررنگ در این رقابت‌ها خواهد داشت.

ناگفته نماند مسابقات ایندی 500 کماکان مثل سابق برگزار خواهد شد. رقابت‌های این فصل از 11 آپریل آغاز شده و تا 26 سپتامبر ادامه پیدا خواهد کرد. طبیعتا مقایسه نتایج ثبت شده در این مسابقات رباتیک با رقابت های سنتی بسیار جالب توجه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی