ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی اینتل از نسل جدید کامپیوترهای NUC با پردازنده نسل یازدهم

اینتل از مینی کامپیوترهای جدید سری «NUC 11»‌ با بهره‌مندی از پردازنده نسل یازدهم این شرکت رونمایی کرد. در بین مدل‌های معرفی شده یک دستگاه گیمینگ با نام «NUC 11 Enthusiast» دیده می‌شود که جانشین ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۷

اینتل از مینی کامپیوترهای جدید سری «NUC 11»‌ با بهره‌مندی از پردازنده نسل یازدهم این شرکت رونمایی کرد. در بین مدل‌های معرفی شده یک دستگاه گیمینگ با نام «NUC 11 Enthusiast» دیده می‌شود که جانشین «NUC 8 Hades Canyon» عرضه شده در سال 2018 خواهد شد.

نسل قبلی مینی کامپیوترهای اینتل از همین سری مجهز به پردازنده نسل دهم بودند. اکنون مدل‌های جدید به پردازنده‌های i5 و i7 نسل یازدهم، گرافیک RTX 2060 و Wi-Fi 6 مجهز شده اند.

همان‌طور که گفته شد یکی از دستگاه‌های این سری، مینی کامپیوتر NUC 11 Enthusiast با نام رمز «Phantom Canyon» است که با تمرکز بر گیمرها از سوی اینتل معرفی شده استاز سوی اینتل معرفی شده است و از پردازنده 28 واتی چهار هسته ای i7-1165G7 با رم 16 گیگابایت DDR4 و حافظه 512 گیگابایتی Optane H10 بهره می‌برد. این دستگاه عملکردی مشابه لپ‌تاپ دل XPS 13 مدل 2020 دارد و مانند سایر دستگاه‌های این سری با گرافیک جدید RTX 2060 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

دستگاه جدید مجهز به دو پورت تاندربولت 4، اترنت 2.5Gb، شش پورت USB 3.2 Type-A و Wi-Fi 6 است. سیستم فاقد پورت HDMI 2.1 است؛ اما می‌توان این کمبود را به دلیل بهره‌مندی مینی کامپیوتر از خروجی Mini DisplayPort 1.4 نادیده گرفت.

سیستم کامپیوتری جدید نیز مانند سایر مدل‌های NUC از گرافیک یکپارچه Xe بهره می‌برد که برای استریمرها و کاربران حرفه‌ای گزینه مناسبی محسوب می‌شود و می‌توانند از فناوری رمزگذاری ویدیویی «Quick Sync» اینتل استفاده کنند.

اینتل علاوه بر معرفی مینی‌کامپیوترهای سری NUC 11، از دستگاه‌هایی جدیدی تحت عنوان سری NUC Pro با پردازنده‌های مجهز به vPro و قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهای 8K خبر داد.

هنوز اطلاعاتی در مورد زمان عرضه و قیمت سیستم‌های جدید از سوی اینتل منتشر نشده است. اما در وب‌سایت SimplyNUC.com، قیمت پایه مینی کامپیوتر نسخه Phantom Canyon برابر 1349 دلار اعلام شده است. این در حالی است که NUC 9 Extreme با قیمت پایه 1599 دلار و NUC 8 Hades Canyon با قیمت 1234 دلار از طریق همین وب‌سایت به فروش می‌رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hasan
    hasan | ۲۶ دی ۱۳۹۹

    اولان بونان کامپیوتر چخماس اولاااان

مطالب پیشنهادی