ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بنلی TNT 15
اخبار خودرو

بررسی موتور سیکلت بنلی TNT 15؛ زیبا و با وقار اما نه‌چندان پرطرفدار

تنوع وسایل نقلیه دوچرخ به ویژه موتورسیکلت‌های شهری در بازار کشورمان طی چند سال اخیر به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. برندهای مختلف که عمدتا هندی و چینی‌تبار هستند، محصولاتشان را به واسطه ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۶ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

تنوع وسایل نقلیه دوچرخ به ویژه موتورسیکلت‌های شهری در بازار کشورمان طی چند سال اخیر به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. برندهای مختلف که عمدتا هندی و چینی‌تبار هستند، محصولاتشان را به واسطه برخی شرکت‌های داخلی به مشتریان ایرانی عرضه نمودند و بازار تشنه کشور نیز که در بحث موتورسیکلت‌های شهری ارزان و میان‌قیمت از بحران عدم تنوع کافی رنج می‌برد، نسبت به این قضیه روی خوش نشان داد؛ به نحوی که در حال حاضر در هر کوی و برزن می‌توان رد و نشان موتورسیکلت‌های شهری با ظاهر جدید و نسبتا اسپرت را مشاهده کرد.

فهرست مطالب

بررسی موتور سیکلت بنلی 150 TNT ؛ زیبا و با وقار اما نه‌چندان پرطرفدار

از جمله برندهای جدیدی که چند نمونه از موتورسیکلت‌های شهری آن در بازار ایران حضور نسبتا پررنگی دارند، برند ایتالیایی بنلی است که محصولات آن در کشور چین ساخته می‌شود. دو مدل بنلی 250 و بنلی 300 این شرکت از همان ابتدا مورد توجه طرفداران موتورهای شهری نسبتا سنگین قرار گرفتند.

اما یکی دیگر از محصولات این شرکت که حضورش با حاشیه کمتری همراه بوده، مدل بنلی TNT 150 است که علی‌رغم برخورداری از ظاهر مناسب و سطح کیفی متقاعدکننده نتوانسته به نحوی شایسته با سایر رقبای کلاس ۱۵۰ و ۱۸۰ سی سی موجود در بازار ایران رقابتی تنگاتنگ ایجاد کند. در ادامه با دیجیاتو همراه شوید تا موتور سیکلت بنلی 15 TNT را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی موتور سیکلت بنلی 150 TNT ؛ زیبا و با وقار اما نه‌چندان پرطرفدار

ظاهری آشنا و شاید تکراری بنلی TNT 15

بعید است کسی را بیابید که نسبت به طراحی ظاهری موتورسیکلت شهری بنلی تی ان تی 150 عیب‌جویی کند اما تنها موردی که شاید مورد انتقاد برخی از افراد قرار گیرد، شباهت ظاهری این موتورسیکلت با برادران بزرگ‌تر خود یعنی بنلی 250 و بنلی 300 است که احتمالا موجب تکراری به نظر رسیدن شکل و شمایل بدنه این محصول را در ذهن برخی افراد خواهد شد؛ به ویژه نواحی همچون: کاسه چراغ، طراحی باک، زین و برخی فلاپ‌های اطراف بدنه و... در پدید آمدن این حالت آشنا و شاید تکراری موثر بوده‌اند.

بررسی موتور سیکلت بنلی 150 TNT ؛ زیبا و با وقار اما نه‌چندان پرطرفدار

به جز این مسئله، ایراد خاصی نمی‌توان بر ظاهری موتور سیکلت بنلی 150 وارد دانست. طرح‌های هجومی فلاپ‌های بدنه به همراه فرم زیبا و عضلانی باک، طراحی متناسب زین و دستگیره‌های عقب آن، همگی از زیبایی قابل قبول و جوان‌پسند سود می‌برند. رینگ‌های شش‌پر، منبع اگزوز سیاه‌رنگ و سایر بخش‌های بدنه نیز موجب تکمیل زیبایی ظاهری این محصول شده‌اند.

بنلی TNT 15

در قسمت صفحه کیلومترشمار از طراحی ترکیبی آنالوگ - دیجیتال بهره برده شده که این روزها در بسیاری از موتورسیکلت‌ها دیده می‌شود؛ چرا که هم حس نوستالژیک برای موتورسوار دارد هم این که اطلاعات مورد نیاز را به صورت دقیق و دیجیتال در اختیار وی قرار می‌دهد. طراحی مناسب فرمان و نشیمنگاه هم سبب کاهش بروز خستگی در راننده حین سواری گرفتن از این موتور سیکلت چینی ایتالیایی خواهد شد. در مجموع باید گفت که بنلی TNT 15 ظاهری نسبتا متین و البته جوان پسند و اسپرت را به نمایش می‌گذارد اما به اندازه مدل گرانتر  TNT 150 اسپرت و مدرن جلوه نمی‌کند.

بنلی TNT 15

مشخصات فنی بنلی TNT 15

بنلی 150جهت تامین قوای محرکه خود به یک انجین 148 سی سی چهار زمانه دو سوپاپ /تک سیلندر مجهز شده است. گفته می‌شود این انجین در اصل متعلق به شرکت سوزوکی بوده که به عنوان یک پیشرانه رایج در بسیاری از موتورسیکلت‌های ساخت چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. حداکثر قدرت این موتور برابر با ۱۲ اسب بخار در 8000 دور در دقیقه بوده و نهایت گشتاور آن به ۱۱ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. سیستم سوخت‌رسانی بنلی ۱۵۰ از نوع انژکتور برقی بوده و استارت برقی برای آن در نظر گرفته شده است.

بررسی موتور سیکلت بنلی 150 TNT ؛ زیبا و با وقار اما نه‌چندان پرطرفدار

نیروی حاصل از این انجین هواخنک توسط جعبه دنده پنج سرعته و کلاچ خیس صفحه روغنی به چرخ عقب منتقل می‌شود. سیستم تعلیق جلو از نوع تلسکوپی بوده و در عقب از تک کمک مونوشاک تشکیل شده است. مخزن سوخت بنلی ۱۵۰ برابر با ۱۶ لیتر گنجایش داشته و میانگین مصرف سوخت آن برابر با ۲.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. حداکثر سرعت این موتور سیکلت به صورت رسمی ۱۱۰ کیلومتر در ساعت عنوان شده است. همچنین یک ترمز دیسکی ۲۴۰ میلیمتری در جلو و ترمز کاسه‌ای در عقب جهت متوقف ساختن این موتورسیکلت در نظر گرفته شده‌اند.

بررسی موتور سیکلت بنلی 150 TNT ؛ زیبا و با وقار اما نه‌چندان پرطرفدار

مزایا و معایب

موتور سیکلت بنلی TNT 15 از نقاط قوتی همچون: کیفیت ساخت مناسب، سواری نسبتا راحت و نرم، هندلینگ قابل‌ قبول، پایداری مناسب حین عبور از پیچ‌ها، زین راحت، طراحی ظاهری قابل قبول و مصرف سوخت مقرون به صرفه سود می‌برد. از طرف دیگر قدرت ترمزهای آن چندان در حد انتظار ظاهر نشده و شاید دلیلش عدم وجود ترمز دیسکی در چرخ عقب باشد. همچنین فقدان گیربکس شش دنده و عدم حضور رادیاتور آبی نیز از دیگر انتقادات وارده بر بنلی تی ان تی 15 به شمار می‌آیند.

بررسی موتور سیکلت بنلی 150 TNT ؛ زیبا و با وقار اما نه‌چندان پرطرفدار

قیمت و شرایط بازار موتور سیکلت بنلی ۱۵۰

موتور سیکلت بنلی ۱۵۰ یا TNT 15 از لحاظ کیفی و سطح عملکرد فنی با توجه به قیمت حدودا ۶۸ میلیون تومانی آن، در جایگاه مناسبی قرار داشته و نیازهای مشتریان جوان به ویژه افرادی که نیاز به یک موتور سیکلت ۱۵۰ سی سی با ظاهر مناسب دارند را به طرز نسبتا قابل قبول برآورده خواهد ساخت. با این حال وجود رقبایی قدر از شرکت‌های نظیر آپاچی و باجاج سبب شده تا مشتریان داخلی آنطور که باید و شاید به سمت این محصول ۱۵۰ سی سی بنلی تمایل پیدا نکنند. در مجموع باید عنوان داشت موتور سیکلت بنلی ۱۵۰ نسبت به بهای پرداختی محصولی مناسب بوده و می‌تواند به یکی از گزینه‌های اصلی مشتریان کلاس 150 سی سی شهری تبدیل شود.

مدلقیمت
موتورسیکلت بنللی مدل TNT150، صفر کیلومتر، مدل ۱۴۰۱۶۸ میلیون تومان
موتورسیکلت بنللی مدل TNT150، کارکرد ۳۲ هزار کیلومتر، مدل ۱۴۰۰۴۵ میلیون تومان
موتورسیکلت بنللی مدل TNT150، کارکرد ۱۱ هزار کیلومتر، مدل ۱۴۰۰۵۵ میلیون تومان
نکات مثبت
  • کیفیت ساخت مناسب
  • سواری نسبتا راحت و نرم
  • هندلینگ قابل‌ قبول
  • پایداری مناسب حین عبور از پیچ‌ها
  • زین راحت
  • طراحی ظاهری قابل قبول
  • مصرف سوخت مقرون به صرفه
نکات منفی
  • ترمزهای نه چندان قدرتمند
  • عدم وجود ترمز دیسکی در چرخ عقب
  • همچنین فقدان گیربکس شش دنده و عدم حضور رادیاتور آبی نیز از دیگر انتقادات وارده بر بنلی تی ان تی 15 به شمار می‌آیند.

سوالات متداول کاربران درباره موتور سیکلت بنلی 150

قیمت موتور سیکلت بنلی TNT 15 چقدر است؟

این موتور سیکلت در حال حاضر و در زمان نگارش این نوشته (مهر ۱۴۰۱) در بازار آزاد در نسخه صفر کیلومتر بهایی در حدود ۶۸ میلیون تومان داشته و در مدل های مربوط به سال ۱۴۰۰ به بهای ۵۰ میلیون تومانی نیز می‌رسد.

مشخصات فنی این موتور سیکلت چیست؟

موتور سیلکت بنلی TNT 15 با انجینی 140 سی سی قدرتی برابر با ۱۲ اسب بخار در 8000 دور در دقیقه دارد و نهایت گشتاور آن به ۱۱ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد.

بنلی TNT 15 از نظر ظاهری چه ویژگی هایی دارد؟

موتور سیکلت بنلی TNT 15 از نظر ظاهری خیلی شبیه به خانواده خود یعنی بنلی 200TNT و بنلی 300 TNT است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۶ دی ۱۳۹۹

    چون زیبا نیست طرفدار ندارع بعد شما میگید زیبا !!!

مطالب پیشنهادی