ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ شارژر و هدفون را به تدریج از جعبه موبایل‌های گلکسی حذف می‌کند

سامسونگ همچون اپل و شیائومی، به بهانه کمک به محیط زیست شارژر را از جعبه پرچمداران گلکسی S21 حذف کرد؛ اما قضیه به همین جا ختم نمی‌شود و قرار است به تدریج سایر گوشی‌های هوشمند ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

سامسونگ همچون اپل و شیائومی، به بهانه کمک به محیط زیست شارژر را از جعبه پرچمداران گلکسی S21 حذف کرد؛ اما قضیه به همین جا ختم نمی‌شود و قرار است به تدریج سایر گوشی‌های هوشمند این شرکت نیز از این به بعد بدون شارژر و هدفون به بازار عرضه شوند.

کره‌ای‌ها بر این باور هستند که بیشتر کاربران به لوازم جانبی جدید نیازی ندارند و می‌توانند از شارژ گوشی‌های هوشمند قبلی خود استفاده کنند؛ در نتیجه با حذف این اقلام از تولید زباله‌های الکترونیکی بیشتر جلوگیری خواهد شد.

به نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم گرفته است که سایر گوشی‌های هوشمند خود را نیز همچون پرچمداران گلکسی S21، بدون لوازم جانبی به بازار عرضه کند. هرچند ممکن است برخی مدل‌ها کماکان با شارژر و هدفون در دسترس کاربران قرار گیرند.

ظاهرا کره‌ا‌ی‌ها تصمیم گرفته‌اند فعلا شارژر را از جعبه گوشی‌های ازارن قیمت خود حذف نکنند تا مشتریان چنین دستگاه‌های ارزان قیمتی،  رغبت بیشتری به خرید داشته باشند. شاید هم یکی از دلایل حذف نکردن شارژر از گوشی‌های ارزان قیمت، به این دلیل است که کره‌ای‌ها نمی‌خواهند این طیف از مشتریان خود را دلزده کنند.

اپل در حذف لوازم جانبی در گوشی‌های خود تصمیمی انقلابی گرفت؛ اما سامسونگ نمی‌خواهد دقیقا مسیری که کوپرتینونشین‌ها طی کرده‌اند را دنبال کند. در واقع شرکت کره‌ای قصد دارد به جای حذف یک باره لوازم جانبی از همه گوشی‌های خود، برنامه‌ای تدریجی را برای این کار کلید بزند.

برای مثال گفته می‌شود گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 20 الترا کماکان قرار است با شارژر به بازار عرضه ‌شوند. این روند تدریجی حذف لوازم جانبی مزایای دیگری نیز برای سامسونگ دارد.  با این حساب کره‌ای‌ها مجبور نیستند جعبه همه محصولات قدیمی خود را بروز کنند.

در مورد گلکسی S21 نیز روند کار سامسونگ با اپل متفاوت بود و این شرکت با کاهش قیمت آداپتور شارژ سریع از 35 به 20 دلار، کار را ساده‌تر کرد. پرچمداران گلکسی S21 با کابل USB-C همراه شده‌اند و کاربرانی که آداپتور داشته باشند نیازی به خرید کابل نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • MHNLEGEND
    MHNLEGEND | ۲۶ دی ۱۳۹۹

    یکی نیست به اینا بگه : داداش من کسی که ۱۲۰۰ یورو پول میده دلش میخاد سریع ترین شارژرو داشته باشه نه اینکه از شارژر قبلیش استفاده کنه ، برعکسش کسی که ۳۰۰ یورو پول میده فقط می خاد یه گوشی معمولی داشته باشه ، شارژر مهم نیس واسش، اینا چپکی برداشت کردن??

  • فراز
    فراز | ۲۶ دی ۱۳۹۹

    حذف شارژر برای کشورهای بسته‌ای مثل ما کاملاً به ضرره چون به فروشگاه‌های سامسونگ و اپل دسترسی نداریم که درصورت نیاز تامین کنیم،مجبوریم از برندهای متفرقه استفاده کنیم که هم سرعت شارژ پایینی دارن هم عمر مفید دیوایس رو در دراز مدت کم میکنن

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۲۶ دی ۱۳۹۹

    خیلی جالبه اول میشینن اپل رو مسخره میکنن بعد خودشون تقلید میکنن
    وقاحت و پررویی هم والا یه حدی داره

    • noisymind
      noisymind | ۲۶ دی ۱۳۹۹

      بله دقیقا! مثل حذف جک 3
      5 هدفون! البته تو نامگذاری هم خیلی پیرو هستند. مثل پسوند پلاس، پرو و ...

مطالب پیشنهادی