ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل مشغول ساخت نمونه اولیه از صفحه نمایش‌ تاشوی آیفون است

اپل با شروع نمونه سازی اولین صفحه نمایش‌ تاشو، کار ساخت یک گوشی تاشو را آغاز کرده است. این گوشی تاشو احتمالا به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود و اپل در حال حاضر تنها بر روی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

اپل با شروع نمونه سازی اولین صفحه نمایش‌ تاشو، کار ساخت یک گوشی تاشو را آغاز کرده است. این گوشی تاشو احتمالا به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود و اپل در حال حاضر تنها بر روی صفحه نمایش آن کار می‌کند.

نمونه‌های اولیه‌ این صفحه نمایش مانند نمونه‌هایی است که توسط سامسونگ، موتورولا و سایر کمپانی‌ها استفاده شده. در گزارشی که از سوی بلومبرگ ارائه شده به این مسئله اشاره می‌کند که صفحه نمایش تاشوی اپل با لولایی تقریبا نامرئی ساخته خواهد شد که این لولا تنها در اندازه‌ی گوشی آیفون 12 پرو مکس دیده خواهد شد. همچنین این گزارش تایید کرده که چندین صفحه نمایش با اندازه‌های مختلف در دست ساخت و بررسی قرار دارد.

هرچند اپل تا پیش از این علاقه‌ای به ساخت گوشی هوشمند با صفحه نمایش‌ تاشو نداشته اما رقبای اصلی این کمپانی یعنی سامسونگ و موتورولا چند سالی است که در این زمینه فعال شده‌اند. برای مثال «گلکسی فولد» یکی از همین گوشی‌های تاشوی سامسونگ بود که در بهار سال 98 عرضه شد.

از سوی دیگر علاوه بر بروزرسانی‌های جزئی که در سال 2021 توسط اپل ارائه‌ خواهند شد امکان یک پیشرفت قابل توجه برای محصولات آینده اپل وجود دارد. در سال 2019 بلومبرگ مدعی شده بود اپل به دنبال استفاده از سنسور اثر انگشت روی صفحه در سال 2020 است و در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و پایین آمدن کارایی قابلیت Face ID (به دلیل استفاده از ماسک) این احتمال وجود دارد که اپل موبایل‌های آینده‌ی خودش را همراه با سنسور اثر انگشت عرضه کند. همچنین پیش از این اعلام شده بود که اپل قصد دارد به نفع استفاده از شارژرهای بی‌سیم، پورت لایتنینگ برخی از مدل‌های آیفون را حذف کند.

در انتها بلومبرگ گزارش داد که محصول جدید اپل یعنی «ایرتگ» که نوعی دستگاه ردیاب بلوتوثی است و شایعات زیادی را به دنبال داشته امسال عرضه خواهد شد. از دیگر اقدامات اپل در سال 2021 می‌توان به مجهز کردن «آی‌پد پرو» به صفحه نمایش «مینی ال‌ای‌دی» و کار بر روی یک آی‌پد نازک‌تر اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی