ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بانک مرکزی اروپا: یورو دیجیتال تا ۵ سال آینده از راه می‌رسد

رئیس بانک مرکزی اروپا اطلاعات جدیدی در رابطه با یورو دیجیتال ارائه کرد. او ضمن تاکید بر حفظ امنیت بستر فراهم شده برای این ارز انتشار آن را تا 5 سال آینده پیش‌بینی کرد. «کریستین ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

رئیس بانک مرکزی اروپا اطلاعات جدیدی در رابطه با یورو دیجیتال ارائه کرد. او ضمن تاکید بر حفظ امنیت بستر فراهم شده برای این ارز انتشار آن را تا 5 سال آینده پیش‌بینی کرد.

«کریستین لاگارد» رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که یورو دیجیتال باید ظرف 5 سال به یک واقعیت تبدیل شود. او در یک مجمع آنلاین که توسط رویترز ترتیب داده شده بود، عنوان کرد که عملی شدن این تصمیم نیاز به وجود یک بستر امن غیرقابل هک دارد و امیدواریم این تصمیم تا 5 سال آینده عملی شود.

به گفته او، با این وجود که یورو مجازی ظرف پنج سال آینده عرضه خواهد شد، سکه‌ها و اسکناس‌های فیزیکی به کار خود ادامه خواهند داد.

این ارز دیجیتال برای اولین بار به افراد اجازه می‌دهد تا مستقیماً در بانک مرکزی اروپا اقدام به سپرده گذاری کنند. امنیت آن می‌تواند از بانک‌های تجاری بیشتر باشد یا از به همراه داشتن پول نقدی که ممکن است به سرقت برود یا گم شود جلوگیری کند.

این اظهارات در حالی انجام شد که بانک مرکزی اروپا یک نظرسنجی درباره ارز دیجیتال که بیش از هشت هزار پاسخ دهنده را به ثبت رسانده و بیشترین میزان نگرانی پاسخ دهندگان مربوط به حریم خصوصی بوده. «فابیو پانتا» عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا گفت: «تعداد بالای پاسخ‌ها به نظرسنجی نشان دهنده علاقه زیاد شهروندان و شرکت‌های اروپایی به شکل گیری یورو دیجیتال است.» بنابر اعلامیه‌ی بانک مرکزی اروپا تحلیل دقیق این موضوع در بهار منتشر خواهد شد.

یورو دیجیتال نوعی پول الکترونیکی وابسته به بانک مرکزی است که به گفته طرفدارانش با وجود هزینه‌های بالای مورد نیاز در بانکداری سنتی، می‌تواند امکان پرداخت سریع‌تر و ارزان‌تری را در اختیار مردم قرار دهد. همچنین همزمان با شیوع ویروس کرونا پرداخت غیرنقدی پول به محبوبیت بیشتری رسیده است.

لاگارد خواستار تنظیم دقیق‌تر این ارز شده است تا بتواند از ارزهای رمزنگاری شده‌ای مانند بیت‌کوین سبقت بگیرد. او در ادامه بیت‌کوین را نوعی «دارایی پرمخاطره» عنوان کرد که «در جهت اهداف پولشویی» از آن استفاده می‌شود. او عنوان کرد که مقررات موجود باید در سطح جهانی تنظیم شوند تا هیچ نقطه‌ی فراری از این قوانین وجود نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی