ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۳ احتمالا با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر از راه می‌رسد

فاصله زیادی تا معرفی نسل آینده آیفون‌ها داریم اما این موضوع مانع از انتشار گزارش‌ها درباره آن‌ها نمی‌شود. طبق گزارشی جدید، شاید اپل در آیفون ۱۳ از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کند. شرکت‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

فاصله زیادی تا معرفی نسل آینده آیفون‌ها داریم اما این موضوع مانع از انتشار گزارش‌ها درباره آن‌ها نمی‌شود. طبق گزارشی جدید، شاید اپل در آیفون ۱۳ از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کند.

شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی مدت‌هاست به سمت سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر حرکت کرده‌اند و برای مثال جدیدترین پرچمدارهای سامسونگ یعنی گوشی‌های سری گلکسی S21 از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک بهره می‌برند. حالا ظاهرا اپل هم می‌خواهد به جمع این شرکت‌ها اضافه شود.

طبق گزارش جدید بلومبرگ، اپل در حال آزمایش یک سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر برای آیفون ۱۳ است. بلومبرگ در گذشته به استفاده از چنین سنسوری در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ اشاره کرده بود که البته چنین اتفاقی رخ نداد. حالا شاید در سال ۲۰۲۱ اپل تصمیم بگیرد در کنار فیس آیدی، تاچ آیدی زیر نمایشگر هم در اختیار کاربران قرار دهد تا ساده‌تر قادر به آنلاک دستگاه خود باشند.

در این گزارش اشاره‌ای به تامین‌کننده این سنسور نشده، با این حال کوالکام به تازگی از نسل جدید سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر خود رونمایی کرده که نه تنها ۵۰ درصد سریعتر از گذشته است، بلکه تا ۷۷ درصد هم فضای بیشتری را پوشش می‌دهد. با توجه به این موضوع اگر خبری از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در آیفون ۱۳ باشد، به احتمال زیاد کوپرتینویی‌ها به سراغ کوالکام می‌روند.

آیفون ۱۳

سنسور جدید کوالکام باعث می‌شود کاربران برای آنلاک دستگاه مجبور نباشند انگشت خود را در یک فضای محدود قرار دهند و به فضای بیشتری دسترسی دارند.

تحلیلگر مشهور محصولات اپل، «مینگ-چی کو» از شاسی ضخیم‌تر آیفون ۱۳ خبر داده که می‌تواند ناشی از افزایش ظرفیت باتری باشد. کو همچنین در اواخر ۲۰۱۹ به استفاده از سنسور تاچ‌ آیدی زیر نمایشگر در مدل‌های آیفون ۱۳ اشاره کرده بود.

اپل معمولا چندین سال دیرتر از کمپانی‌های دیگر فناوری‌های جدید را به گوشی‌های خود اضافه می‌کند، بنابراین شاید امسال تصمیم بگیرد سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر را به آیفون‌ها بیاورد. در آینده گزارش‌های بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • نیما
    نیما | ۲۹ دی ۱۳۹۹

    تازه اپل میخواد سنسور اثر انگشت بزاره زیر نمایشگر? سامسونگ از S10 این کارو کرده

    • Ali.m.p
      Ali.m.p | ۱ بهمن ۱۳۹۹

      شما باید بگردی دنبال یه چیزی ک بتونه با اپل رقابت کنه.سامسونگ و بقیه حکم بچه های اپلو دارن.سنسور اثر انگشت گذاشت،چه بهتر اگر هم نذاشت هیچ مشکلی پیش نمیاد?

مطالب پیشنهادی