ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طعنه مدیرعامل جدید اینتل به اپل و چیپ M1: باید از شرکت کوپرتینویی «لایف‌استایل محور» بهتر باشیم

مدیرعامل کنونی اینتل، «باب سوان» تنها تا یک ماه آینده مدیریت این کمپانی را برعهده دارد و بعد از آن، «پت گلسینجر» به عنوان مدیرعامل جدید کارش را شروع می‌کند. اگرچه مدیرعامل جدید اینتل هنوز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

مدیرعامل کنونی اینتل، «باب سوان» تنها تا یک ماه آینده مدیریت این کمپانی را برعهده دارد و بعد از آن، «پت گلسینجر» به عنوان مدیرعامل جدید کارش را شروع می‌کند. اگرچه مدیرعامل جدید اینتل هنوز کارش را شروع نکرده، اما برای رقابت با چیپ M1 اپل آماده است و می‌خواهد این کمپانی کوپرتینویی را به چالش بکشد.

اینتل در ماه‌های اخیر با فشار زیادی از سوی اپل و AMD روبه‌رو شده و حتی شاید تولید برخی پردازنده‌های خود را به شرکت‌های TSMC و سامسونگ واگذار کند. اپل تا دو سال دیگر بطور کامل استفاده از پردازنده‌های اینتل در دنیای مک را متوقف می‌کند. این موارد درخواست سهامداران اینتل برای تغییر عمده را در پی داشت و مدیرعامل آن چندین روز پیش از سمتش استعفا داد.

حالا طبق گزارشی جدید، مدیرعامل جدید اینتل در یک جلسه به کارکنان این کمپانی گفته:

«ما باید محصولات بهتری نسبت به هر محصولی که یک کمپانی لایف‌استایل محور در کوپرتینو می‌تواند بسازد، برای اکوسیستم پی‌سی (PC) ارائه کنیم. ما باید در آینده به این اندازه خوب باشیم.»

شرکت AMD با پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰ دردسرهای زیادی برای اینتل ایجاد کرده و اخیرا هم شاهد رونمایی از نسخه مخصوص لپ‌تاپ این تراشه‌ها بودیم. البته اینتل هم در نمایشگاه CES 2021 از نسل یازدهم پردازنده‌های سری H برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ رونمایی کرد، با این وجود این کمپانی همچنان وضعیت مناسبی ندارد.

مدیرعامل جدید اینتل

پت گلسینجر که مدیرعامل «VMare» است، در تاریخ ۲۷ بهمن جایگزین باب سوان، مدیرعامل کنونی اینتل می‌شود. گلسینجر با چالش‌های بی‌شماری باید دست و پنجه نرم کند. پس از عدم موفقیت اینتل در دستیابی به لیتوگرافی ۱۰ نانومتری در چندین سال گذشته، AMD توانست جایگاه خود را در بازار بهبود دهد و اپل هم به سراغ پردازنده‌های مبتنی بر ARM برود. علاوه بر این موارد، اینتل تا سال ۲۰۲۲ پردازنده‌های ۷ نانومتری خود را وارد بازار نمی‌کند.

احتمالا چند روز دیگر اینتل درباره تولید پردازنده‌های خود توسط کمپانی‌های دیگر تصمیم‌گیری می‌کند، البته شرکت «ترندفورس» از تولید پردازنده‌های اینتل با لیتوگرافی ۵ و ۳ نانومتری توسط TSMC خبر داده است. به گفته تحلیلگران، این اقدام به اینتل اجازه می‌دهد بیشتر روی طراحی‌های خود تمرکز کند. در حال حاضر TSMC پردازنده‌های اپل، AMD، کوالکام و مدیاتک را تولید می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی