ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«وان‌وب» برای پرتاب بیش از 500 ماهواره اینترنت‌رسان سرمایه جذب کرد

کمپانی «وان‌وب» با کسب بودجه‌ای اضافه از مجموعه شرکت‌های SoftBank و Hughes Network Systems توانست بودجه خود را به 1.4 میلیارد دلار برساند و در جهت پرتاب بیش از 500 ماهواره اینترنت‌رسان قدم بردارد. اگرچه کمپانی وان‌وب ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

کمپانی «وان‌وب» با کسب بودجه‌ای اضافه از مجموعه شرکت‌های SoftBank و Hughes Network Systems توانست بودجه خود را به 1.4 میلیارد دلار برساند و در جهت پرتاب بیش از 500 ماهواره اینترنت‌رسان قدم بردارد.

اگرچه کمپانی وان‌وب در سال گذشته اعلام ورشکستگی کرد اما با هیاهوی «استارلینک» این شرکت هم تصمیم به بازگشت گرفت. با گذشت دو هفته از سال جدید، این شرکت 400 میلیون دلار سرمایه از SoftBank و Hughes Network Systems تأمین کرد و مجموع بودجه خود را تا به امروز به 1.4 میلیارد دلار رسانده است. با این حجم از سرمایه‌ی دریافتی، وا‌ن‌وب ادعا کرده که همه چیز برای پرتاب کامل نسل اول ماهواره‌های خود تا پایان سال 2022 آماده است.

«ماسایوسی سون» مدیرعامل SoftBank در بیانیه‌ای گفت: «ما از حمایت از وان‌وب بسیار خوشحال هستیم زیرا این موضوع باعث افزایش ظرفیت و سرعت بخشیدن به سمت تجاری سازی می‌شود.» باید به این نکته اشاره کرد که SoftBank با این سرمایه‌گذاری یک جایگاه در هیئت‌مدیره‌ی وان‌وب کسب خواهد کرد.

وان‌وب یکی از شرکت‌هایی است که قصد دارد پهنای باند اینترنت خود را با استفاده از شبکه ماهواره‌های مدار نزدیک زمین، به مناطق محروم ارائه کند. در حال حاضر این کمپانی 110 ماهواره را در خدمت خود دارد که برای رسیدن به هدف خود در کمتر از دو سال به تولید و پرتاب 500 ماهواره‌ اینترنتی اضافی نیازمند است.

پس از اعلام ورشکستگی وان‌وب در اواخر ماه مارس ۲۰۲۰، کمپانی هندی بهارتی و دولت ملی انگلیس، 45 درصد سهام این شرکت را خریداری کردند و تا ماه دسامبر موفق شد 36 ماهواره جدید را در مدار نزدیک زمین قرار دهد. همچنین در سال 2019 کارخانه وان‌وب در پارک اکتشاف جزیره مریت، فلوریدا افتتاح شد و توانست سرمایه‌گذاری مشترکی با ایرباس ترتیب دهد که ظرفیت تولید هشت ماهواره اینترنتی در هفته را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی