ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین استفاده آزمایشی از کیف پول فیزیکی برای یوان دیجیتال را کلید زد

به تازگی بانک مردم چین (PBoC) استفاده آزمایشی از کارت فیزیکی برای یوان دیجیتال را ممکن کرده. در این برنامه آزمایشی کارکنان بیمارستانی در شانگهای شرکت دارند و می‌توانند از این کارت برای خرید اقلام ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

به تازگی بانک مردم چین (PBoC) استفاده آزمایشی از کارت فیزیکی برای یوان دیجیتال را ممکن کرده. در این برنامه آزمایشی کارکنان بیمارستانی در شانگهای شرکت دارند و می‌توانند از این کارت برای خرید اقلام موردنیازشان از کافی شاپ بیمارستان استفاده کنند.

طبق گزارشی جدید، کارکنان بیمارستان «تونگرن» دانشکده پزشکی دانشگاه «جیائو تونگ شانگهای» برای پرداخت هزینه مربوط به تغذیه خود از یوان دیجیتال استفاده می‌کنند. آن‌ها برای اینکار از یک کارت فیزیکی با یک نمایشگر کوچک در سمت راست بالای آن بهره می‌برند.

این کارت میزان یوان دیجیتال موجود در کیف پول را به نمایش می‌گذارد. به گفته خبرگزاری‌های محلی، بانک «Postal Savings Bank of China» مسئول پشتیبانی فنی از این پروژه است. کارکنان با این کیف پول فیزیکی می‌توانند تنقلات یا یک لیوان قهوه بخرند.

یکی از تصاویری که از این کارت منتشر شده، موجودی آن را ۱۴۴.۷۵ یوان نشان می‌دهد و در آن وجود سه روش پرداخت آفلاین هم به چشم می‌خورد. قابلیت پرداخت آفلاین انتقال یوان دیجیتال بدون نیاز به شبکه وای فای یا شبکه موبایل را ممکن می‌کند.

یوان دیجیتال

مدت‌هاست چین بطور داخلی آزمایش پروژه یوان دیجیتال را در چندین شهر مانند شنژن، چنگدو و سوژو کلید زده است. این کشور خود را برای استفاده از یوان دیجیتال در المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ آماده می‌کند.

در حالی که برخی کارشناسان چینی به این موضوع اشاره می‌کنند که زمان زیادی تا راه‌اندازی کامل این ارز دیجیتال باقی مانده و هنوز باید کارهای زیادی انجام شود، مقامات بانک مردم چین باور دارند که یوان دیجیتال پیش از برگزاری المپیک زمستانی می‌تواند عرضه شود.

بانک مرکزی چین می‌خواهد تا جای ممکن شرکت‌های داخلی و خارجی و همچنین مصرف‌کنندگان را به استفاده از یوان دیجیتال ترغیب کند. دولت چین با این پروژه می‌خواهد وابستگی خود به دلار ایالات متحده آمریکا را کاهش دهد که البته با توجه به جنگ تجاری اخیر میان دولت پکن و واشنگتن، منطقی به نظر می‌رسد. چین تا پیش از عرضه رسمی، پروژه‌های آزمایشی خود را ادامه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی