ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحقیقات جدید: اپل واچ به تشخیص کووید-۱۹ قبل از بروز علائم کمک می‌کند

مطالعات جدید انجام شده توسط دو مرکز تحقیقاتی نشان می‌دهد ساعت‌های هوشمند اپل می‌تواند قبل از بروز علایم بیماری کرونا و پیش از آنکه آزمایش‌های بالینی مثبت بودن ابتلا به این بیماری را تایید کند؛ ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

مطالعات جدید انجام شده توسط دو مرکز تحقیقاتی نشان می‌دهد ساعت‌های هوشمند اپل می‌تواند قبل از بروز علایم بیماری کرونا و پیش از آنکه آزمایش‌های بالینی مثبت بودن ابتلا به این بیماری را تایید کند؛ آن را به صورت زودهنگام تشخیص دهد.

«مرکز پزشکی مانت ساینای» در نیویورک و محققان دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا به صورت جداگانه بررسی‌هایی را روی این قابلیت اپل واچ انجام داده و امیدوار هستند ساعت هوشمند اپل بتواند نقش مهمی در مقابله با همه گیری کرونا و دیگر بیماری‌های مسری داشته باشد.

براساس مطالعات انجام شده توسط مرکز پزشک مانت ساینای، اپل واچ می‌تواند تغییرات جزئی ضربان قلب کاربران را هفت روز قبل از بروز علایم بیماری یا آزمایش‌های بالینی ردیابی کند. کارشناسان این مرکز بهداشتی 300 کارمند مراقبت‌های بهداشتی را در بازه زمانی فروردین تا شهریور ماه مورد بررسی قرار دادند.

معمولا از چنین سنجش‌هایی برای برررسی عملکرد سیستم ایمنی فرد استفاده می‌شود. هدف اصلی کارشناسان این مرکز،‌ تعیین ابزاری برای تشخیص عفونت در زمان ابتلا بود.

یکی از محققان این پروژه می‌گوید:

«در حال حاضر تلاش پزشکان برای مقابله با بیماری روی افرادی متکی است که احساس بیماری می‌کنند، با کمک اپل واچ سعی می‌کنیم بیمارانی که بدون علامت هستند،‌شناسایی کنیم. این روش می‌تواند به عنوان راهکاری برای کنترل بیماری‌های عفونی به کار گرفته شود.»

همان‌طور که گفته شد محققان دانشگاه استنفورد نیز در تحقیق دیگری،‌ قابلیت تشخیص زودهنگام ساعت‌های هوشمد گارمین،‌ فیت‌بیت و اپل را مورد بررسی قرار دادند. بررسی‌های انجام شده توسط محققان استنفورد نیز نشان می‌دهد ساعت‌های هوشمند این شرکت‌ها می‌تواند تغییرات ضربان قلب را 9 روز قبل از بروز علایم تشخیص دهد.

با کمک همین روش، محققان توانستند تقریبا دو سوم موارد ابتلا به بیماری کرونا را چهار تا هفت روز قبل از بروز علایم شناسایی کنند.

تغییرات جزئی،‌ اما پایدار ضربان قلب می‌تواند زنگ هشداری برای کاربران اپل واچ باشد. نوسانات منظم ضربان قلب، زنگ خطر محسوب نمی‌شود؛ اما تغییرات قال توجه و پایدار حائز اهمیت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی