ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاداش 72 میلیون دلاری یک ماینر برای یافتن هارد حاوی 7500 بیت‌کوین بین زباله‌ها

مردی به‌صورت تصادفی هارد دیسک خود را دور انداخت که حاوی کیف الکترونیکی با 7500 بیت کوین بود. اکنون وی حاضر است در صورت پیدا شدن هارد دیسک، 25 درصد ارزش بیت کوین یعنی  72 ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

مردی به‌صورت تصادفی هارد دیسک خود را دور انداخت که حاوی کیف الکترونیکی با 7500 بیت کوین بود. اکنون وی حاضر است در صورت پیدا شدن هارد دیسک، 25 درصد ارزش بیت کوین یعنی  72 میلیون دلار به صندوق حمایت از بیماران مبتلا به کرونا اهدا کند.

«جیمز هاولز» مهندس IT،  به اشتباه هارد دیسک کامپیوتر قدیمی خود را دور انداخت که حاوی کیف الکترونیکی 7500 بیت کوینی بود. با افزایش قیمت بیت کوین، ارزش دارایی مفقود شده وی حدود 300 میلیون دلار است. احتمالا هارد دیسک مفقود شده در محل دفن زباله‌های نیوپورت در جنوب ولز دفن شده است.

این مرد 35 ساله در تابستان 2013 در حین تمیز کردن میز کار خود هارد دیسک حاوی رمز عبور کیف پول الکترونیکی خود را دور انداخت. وی پس از پی بردن به اشتباهش، از شهرداری درخواست کرد محل دفن زباله‌ها را جستجو کنند. تاکنون شهرداری درخواست وی را رد کرده است.

اکنون هاولز با پیشنهاد جدیدی موضوع را دنبال می‌کند. هاولز پیشنهاد داده است که 25 درصد ارزش بیت کوین‌ها را که رقمی در حدود 72 میلیون دلار است در قالب کمک به صندوق حمایت از بیماران مبتلابه کرونا، هدیه دهد..

ظاهرا در سال 2013، محل دفن زباله‌ها روال مشخصی داشتند و زمانی که یکی از گودال‌های محل‌های دفن پر می‌شدند، شماره سریالی برای آن تعیین می‌کردند.

هاولز می‌گوید می ‌توان از طریق همین سیستم شماره سریال‌ها، محل دفن هارد دیسک را در سال 2013 متوجه شد. وی می‌گوید از طریق سیستم مکش هوا از خروج گازهای دفن شده زباله جلوگیری می‌کند و درنتیجه مشکلی برای محیط زیست به وجود نخواهد آمد.

هاولز می‌گوید با وجودی که سال‌ها از زمان دفن زباله می‌گذرد؛ اما کماکان بیت کوین‌ها قابل بازیابی هستند. وی هنوز امیدوار است که به بیت کوین‌های گم شده دسترسی پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • praise
    praise | ۲۹ دی ۱۳۹۹

    یاد اون پرنده به اسم اسکول افتادم

  • Amir
    Amir | ۲۸ دی ۱۳۹۹

    گویا بدشانس تر از ما هم تو دنیا هست?

    • pslove
      pslove | ۲۹ دی ۱۳۹۹

      همین که توی ایران نیست یعنی از ما خوش‌شانس‌‌تره...

مطالب پیشنهادی