ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نتیجه تحقیق جدید Asics: دویدن شما را خوشحال می‌کند

شرکت اسیکس (Asics) فعال در زمینه تولید پوشاک ورزشی با همکاری محققان دانشگاه کینگز لندن تحقیقی انجام داده که نشان می‌دهد دویدن می‌تواند افراد را خوشحال کند. محققان در این تحقیق از دستگاه ثبت نوار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ دی ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

شرکت اسیکس (Asics) فعال در زمینه تولید پوشاک ورزشی با همکاری محققان دانشگاه کینگز لندن تحقیقی انجام داده که نشان می‌دهد دویدن می‌تواند افراد را خوشحال کند.

محققان در این تحقیق از دستگاه ثبت نوار مغزی (EEG) ساخت Emotiv استفاده کرده و آن را روی سر سه ورزشکار حرفه‌ای و شش ورزشکار آماتور (با حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته) نصب کردند. محققان هدست را به منظور بدست آوردن خط معیار حین استراحت روی سر شرکت کنندگان نصب کرده و از آنها آزمایشات شناختی گرفتند. شرکت کنندگان سپس بین آزمایشات شناختی به مدت ۲۰ دقیقه ورزش کردند.

این تحقیق نشان داد که توانایی شرکت کنندگان در آرامش (relax) ۱۸ درصد افزایش یافته است. همچنین تصمیم گیری عجولانه ۲۸ درصد کاهش و تاب‌آوری در برابر استرس ۲۹ درصد بهبود پیدا کرده است. محققان می‌گویند این اعداد و ارقام با تکمیل پرسشنامه توسط شرکت کنندگان بدست نیامده و توسط EEG حاصل شده‌اند.

این تحقیق همچنین منجر به کاهش ۵۸ درصدی نشانه‌های استرس شناختی شد که شامل اضطراب، فراموشی و بی‌نظمی می‌شوند. علاوه بر این سرعت مغز شرکت کنندگان در پردازش داده‌ها ۲۶ درصد افزایش و حافظه آنها ۲۱ درصد بهبود یافت.

یکی دیگر از یافته‌های جالب این تحقیق آن است که مزایای ورزش کردن برای افراد عادی بیشتر از ورزشکاران حرفه‌ای است. محققان می‌گویند از آنجا که ورزشکاران حرفه‌ای به نوعی «استاد» ورزش خود به شمار می‌روند، به فعالیت مغزی کمتری حین انجام حرکات نیاز دارند. نکته جالب دیگر اینکه دوندگانی که به شکل گروهی می‌دوند نتایج بهتری را در مقایسه با دویدن به شکل انفرادی بدست می‌آورند.

محققان می‌گویند با استفاده از نتایج این تحقیق و انجام تحقیقات بیشتر در آینده به دنبال پیدا کردن حرکات ورزشی ایده‌آل برای بهبود سلامت روانی هستند.

اسیکس می‌خواهد با استفاده از این تحقیق مردم را به خروج از خانه و ورزش کردن در دوران قرنطینه تشویق کرده و البته برخی از کفش‌های خود را تبلیغ کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی