ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عدم دسترسی ترامپ به توییتر منجر به کاهش اطلاعات غلط شد

در هفته‌ای که منجر به عدم دسترسی ترامپ به شبکه اجتماعی توییتر شد، اطلاعات غلط در مورد تقلب در انتخابات 73 درصد کاهش پیدا کرد. یک هفته پس از آنکه توییتر حساب کاربری رئیس جمهور ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

در هفته‌ای که منجر به عدم دسترسی ترامپ به شبکه اجتماعی توییتر شد، اطلاعات غلط در مورد تقلب در انتخابات 73 درصد کاهش پیدا کرد.

یک هفته پس از آنکه توییتر حساب کاربری رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ را حذف کرد، براساس گزارش ارائه‌ شده از سوی روزنامه‌ واشنگتن پست، میزان اطلاعات غلط آنلاین در رابطه با تقلب در انتخابات ریاست جمهوری با کاهش 73 درصدی روبرو شد. واشنگتن پست با استناد به داده‌های موسسه تحلیلگر Zignal Labs گزارش داد که میزان صحبت‌ها درباره‌ تقلب در انتخابات از 2.5 میلیون به 688 هزار مورد در بین مجموعه‌ای از رسانه‌های اجتماعی کاهش یافته است.

توییتر حساب کاربری ترامپ را در روز 19 دی، دو روز پس از حمله گروهی از طرفداران وی به ساختمان کنگره آمریکا در شورشی که منجر به کشته شدن چندین نفر از جمله یک افسر پلیس شد، برای همیشه بست. ادعاهای جعلی ذکر شده توسط او در رابطه با تقلب در انتخابات آمریکا منجر به چنین اقدامی از سوی توییتر شده است.

داده‌های موسسه Zignal از تاریخ 20 دی تا 26 دی را پوشش می‌دهد. همچنین این داده‌ها مشخص می‌کند که در آن زمان، هشتگ‌ها و شعارهای بسیار کمتری مربوط به حمله به ساختمان کنگره‌ آمریکا در فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده شده. بنابر گزارش ارائه‌ شده میزان استفاده از هشتگِ #FightforTrump به میزان 95 درصد و هشتگِ #HoldTheLine و March for Trump بیش از 95 درصد افت کرده.

تنها توییتر حساب کاربری ترامپ را مسدود نکرده. فیس‌بوک در تاریخ 18 دی و اسنپ‌چت در تاریخ 24 دی حساب کاربری ترامپ را مسدود کردند. همچنین برخی از شبکه‌های اجتماعی در وب‌سایت خود ضمن سرکوب افزایش تحریک به خشونت‌ها از آن‌ها ابراز نگرانی کردند. به عنوان مثال یوتیوب، کانال پادکست «اتاق جنگ» استیو بانون را در تاریخ 19 دی مسدود کرد. دقیقا همان روزی که ساب‌ردیتِ r/Donaldtrump توسط ردیت مسدود شد.

گراهام بروکی، مدیر آزمایشگاه تحقیقات پزشکی قانونی دیجیتال شورای آتلانتیک به پست گفت: «نتیجه نهایی این است که این پلتفرم‌زدایی، به خصوص در مقیاسی که هفته گذشته رخ داد، سرعت حرکت و توانایی دسترسی به مخاطبان جدید را محدود می‌کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۹ دی ۱۳۹۹

    مردم رو گوش دراز فرض کردید
    چند میگیری از دموکرات ها
    اطلاعات درست یعنی اون چیزی که شما میگید فقط

  • peyman pf
    peyman pf | ۲۹ دی ۱۳۹۹

    با عقل جلو برید نه با فروختن وجدان به نادانی و پول (نویسندگان دیجیاتو). چرت و پرتی بیش نبود

  • داش غلام
    داش غلام | ۲۹ دی ۱۳۹۹

    انشالله بعد از فیلتر کردن دیجیاتو حالتون را می پرسم

مطالب پیشنهادی