ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چرا مدیران کم‌تجربه گاهی اوقات عملکرد بهتری نسبت به مدیران باتجربه دارند؟

برای مدیریت یک مجموعه، افراد باید ویژگی‌های زیادی داشته باشند. یکی از این ویژگی‌ها به اعتقاد بسیاری، چندین سال تجربه است که حالا پژوهشی جدید آن را زیرسوال می‌برد و از عملکرد بهتر مدیران عامل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

برای مدیریت یک مجموعه، افراد باید ویژگی‌های زیادی داشته باشند. یکی از این ویژگی‌ها به اعتقاد بسیاری، چندین سال تجربه است که حالا پژوهشی جدید آن را زیرسوال می‌برد و از عملکرد بهتر مدیران عامل کم‌تجربه خبر می‌دهد.

اطلاعات جدیدی توسط «مجله کسب و کار هاروارد» منتشر شده که نشان می‌دهد مدیران عامل کم‌تجربه عملکرد بهتری نسبت به مدیران باتجربه از خود نشان می‌دهند. این گزارش جدید بر اساس پژوهش شرکت استخدام مدیران «Spencer Stuart» تهیه شده که شامل داده‌هایی برخلاف تصور عمومی است.

این کمپانی روی ۸۸۵ مدیر ارشد در شرکت‌های موجود در شاخص S&P 500 در یک بازه ۲۰ ساله تحقیق کرده. نتایج نشان می‌دهند که مدیرانی که تجربه کمتری دارند، در میان‌مدت و بلندمدت عملکرد بهتری نسبت به مدیران باتجربه از خود نشان داده‌اند.

در پژوهش اخیر دو نکته کلیدی زیر به چشم می‌خورد:

  • مدیرانی که برای اولین بار مدیریت یک شرکت را برعهده می‌گیرند، بازدهی بهتری نسبت به افراد باتجربه برای سهامداران دارند. علاوه بر این، قیمت سهام کمپانی‌های آن‌ها نوسان کمتری را تجربه می‌کند.
  • ۷۰ درصد مدیران عاملی که چنین بار در شرکت‌های مختلف چنین مقامی داشته‌اند، اولین بار موفق‌تر بوده‌اند. برای نیمی از افراد، در دور دوم مدیریت بازدهی سهام نسبت به قبل کمتر بوده است.

دلایل مختلفی برای عملکرد بهتر مدیران کم‌تجربه نسبت به افراد باتجربه وجود دارد. مدیرانی که چندین سال شرکتی را مدیریت کرده‌اند، از روش‌های قدیمی استفاده می‌کنند که البته روی کاهش هزینه‌ها تمرکز دارند. در مقابل افرادی که برای اولین بار مدیر یک مجموعه می‌شوند، انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و همچنین روی رشد تمرکز می‌کنند.

مدیران عامل

تفاوت دیگر مربوط به طرز فکر مدیران می‌شود. بیشتر مدیران کم تجربه از این موضوع اطلاع دارند که باید یک کمپانی را در دوره مدرن مدیریت کنند، بنابراین باید به سراغ روش‌های جدید بروند و انعطاف‌پذیرتر باشند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در پژوهش جدید، استخدام مدیران باتجربه در زمانی است که شرکت‌ها با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. در حقیقت زمانی که کمپانی‌ها با چالش‌های بزرگی مواجه می‌شوند، به سراغ این افراد می‌روند و مشکلات زیادی را مقابل آن‌ها قرار می‌دهند. در این شرایط مدیران کم‌تجربه نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند.

در نهایت در این مقاله به یکی از مزایای استفاده از مدیران باتجربه اشاره شده که آن، دسترسی بیشتر به منابع حرفه‌ای و همچنین شبکه‌های کسب و کار گسترده‌تر است که می‌تواند حرکت به سمت هدف را سرعت ببخشد.

نیاز یک کمپانی به مدیرعامل باتجربه و کم‌تجربه به نیازهای آن و همچنین اهدافش بستگی دارد، با این حال به نظر می‌رسد مدیران کم‌تجربه در دوران مدرن عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی