ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

PSA 2
اخبار خودرو

آمار فروش گروه PSA در سال 2020 رسما منتشر شد

گروه PSA با کاهش فروش بیش از ¼ در سال 2020 یکی از پر ضررترین خودروسازان جهان در سال 2020 لقب گرفته است. این شرکت در حدود 27.8 درصد کاهش فروش به نسبت سال 2019 ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

گروه PSA با کاهش فروش بیش از ¼ در سال 2020 یکی از پر ضررترین خودروسازان جهان در سال 2020 لقب گرفته است.

این شرکت در حدود 27.8 درصد کاهش فروش به نسبت سال 2019 را تجربه کرده است که به معنای فروش 2.5 میلیون دستگاهی در سال 2020 است. این آمار فروش شامل تمامی برندهای این گروه یعنی پژو، سیتروئن، دی اس، اوپل و واکسهال می شود. PSA در سال 2019 در حدود 3.5 میلیون خودرو به فروش رسانده بود.

psa group

پرفروش ترین برند PSA شرکت پژو است که در حدود 1.2 میلیون دستگاه فروش داشته است. برند بعدی سیتروئن با فروش 700 هزار دستگاهی است است و پس از آن دی اس و اوپل واکسهال قرار دارند.

با این وجود عملکرد PSA در نیمه دوم سال همانند دیگر شرکت ها مثبت بوده و توانسته به آمار سال گذشته خود برسد.

همچنین تمامی برندهای این گروه به اهداف محیط زیستی اتحادیه اروپا در زمینه میزان تولید گازهای سمی CO2 دست پیدا کرده‌اند و این شرکت هیچ گونه جریمه‌ای را تجربه نخواهد کرد. یکی از دلایل فروش بالای مدل های برقی و هیبریدی بوده است و قرار است در آینده نزدیک 6 مدل جدید دیگر به بازار معرفی شود.

فروش آنلاین محصولات این شرکت نیز آغاز شده است و از این طریق شرکت توانسته به فروش 40 هزار دستگاهی دست پیدا کند.

قیمت خودرو

مدل سیتروئن Ami که یک خودروی شهری برقی دو سرنشینه است تنها به صورت آنلاین به فروش می‌رسد.

تمامی اعداد بالا میزان فروش گروه PSA پیش از ادغام جدید با گروه خودروسازی FCA است. ادغام جدید و بزرگ در صنعت خودروسازی، چهارمین گروه بزرگ خودروسازی جهان را با نام «استلانتیس» ایجاد خواهد کرد.

کارلوس تاوارس مدیر فعلی PSA که قرار است سکان دار این گروه خودروسازی جدید باشد از عملکرد تمامی کارمندان شرکت PSA قدردانی کرد و عملکرد عالی این گروه در زمینه رسیدن به اهداف محیط زیستی اتحادیه اروپا را نشانه جدیت این شرکت در زمینه رساندن محصولات با صرفه بالا عنوان کرد.

ادغام جدید احتمالا باعث حذف برخی از برندهای کم فروش و استفاده مشترک از پلت فرم های فعلی این دو گروه بزرگ خودروسازی خواهد شد و به احتمال زیاد باید منتظر عرضه محصولات فرانسوی بعد از سالها در خاک آمریکا باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی