ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وارث سامسونگ به جرم رشوه دادن به ۲.۵ سال زندان محکوم شد

«لی جائه-یونگ» وارث سامسونگ به جرم رشوه دادن به رییس جمهور پیشین کره جنوبی توسط دادگاه عالی سئول به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد. به گزارش نیویورک تایمز، لی جائه-یونگ می‌تواند در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

«لی جائه-یونگ» وارث سامسونگ به جرم رشوه دادن به رییس جمهور پیشین کره جنوبی توسط دادگاه عالی سئول به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد.

به گزارش نیویورک تایمز، لی جائه-یونگ می‌تواند در دیوان عالی کره به این حکم اعتراض کند. طبق قوانین قضایی کره جنوبی، دیوان عالی می‌تواند حکم دادگاه بدوی را تأیید کرده و یا پرونده را برای محاکمه مجدد پس بفرستد ولی امکان تغییر حکم دادگاه بدوی را ندارد.

پرونده آقای لی اولین بار سال ۲۰۱۹ به دیوان عالی کره جنوبی تحویل داده شد، اما دیوان عالی پرونده را برای بررسی مجدد به دادگاه سئول برگرداند چون معتقد بود مبلغی که آقای لی به عنوان رشوه به رییس جمهور قبلی کره (پارک گون هه) و فرد معتمد او (چوی سون سیل) داده بسیار بیشتر از ۳.۶ میلیارد وون و ۸.۶ میلیارد وون (۷.۸ میلیون دلار) بوده است. پارک به جرایم مختلف از جمله رشوه گیری از سامسونگ در حال سپری کردن حکم ۲۰ سال زندان است.

دادگاه عالی سئول روز دوشنبه با پیروی از دیوان عالی کره مبلغ ۸.۶ میلیارد وون را به عنوان میزان صحیح رشوه پذیرفت. آقای لی پس از دستگیری در سال ۲۰۱۷ به جرم رشوه دهی به مدت یکسال در زندان بوده است، بنابراین با توجه به حکم جدید او تنها یک سال و شش ماه دیگر با آزادی از زندان و بازگشت به سامسونگ فاصله خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود غیبت لی سبب ایجاد شکاف رهبری در سطح مدیریت ارشد سامسونگ شده و تصمیم گیری‌های استراتژیک را سخت‌تر کند. غول فناوری کره جنوبی در حال حاضر توسط گروهی از مدیران ارشد اداره می‌شود.

این حکم در حالی اعلام می‌شود که وارث سامسونگ و ۱۰ نفر از مدیران ارشد این شرکت شهریور ماه امسال با اتهامات تازه ای روبرو شده و برخی دادستان‌های کره جنوبی اشاره کرده بودند که به دلیل جایگاه سامسونگ و همچنین شدت کارهای خلاف قانون، لی مستحق ۹ سال حبس است و برخی از آنها معتقدند بودند زندانی کردن طولانی مدت او می‌تواند برای دیگران درس عبرت شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۹ دی ۱۳۹۹

    اگه ایران بود و خودشو انقلابی معرفی میکرد، دادستان می‌گفت با توجه به سوابق انقلابی و خادمی رهبر ، در حکمش با رفعت اسلامی قضاوت میکنیم و تخفیف بهش میدیم و نوش جونش هرکار کرده فقط انقلابی هست کافیه

  • ثامر
    ثامر | ۲۹ دی ۱۳۹۹

    حالا اگه توی ایران بود...

مطالب پیشنهادی