ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

موفقیت بزرگ «ویرجین اوربیت»: ارسال ماهواره‌ به مدار زمین با بوئینگ ۷۴۷

شرکت «ویرجین اوربیت» برای اولین بار راکت «LauncherOne» را به وسیله نوع خاصی از هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ و در هوا به سمت مدار پرتاب کرد و با موفقیت توانست چندین ماهواره ناسا را به مدار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

شرکت «ویرجین اوربیت» برای اولین بار راکت «LauncherOne» را به وسیله نوع خاصی از هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ و در هوا به سمت مدار پرتاب کرد و با موفقیت توانست چندین ماهواره ناسا را به مدار پایین زمین برساند.

این پرتاب دستاورد مهمی برای این شرکت پرتاب ماهواره کوچک محسوب می‌شود. با توجه به این موفقیت، ماموریت‌های تجاری ویرجین اوربیت در آینده نزدیک آغاز خواهند شد و این شرکت می‌تواند از راهکار هیبریدی خود برای ارسال ماهواره‌ها استفاده کند.

پرتاب اخیر دومین تلاش ویرجین اوربیت برای رسیدن به مدار زمین بود. این کمپانی اولین بار در اواخر می ۲۰۲۰ دست به چنین کاری زد که راکت LauncherOne پس از پرتاب به علت مسائل ایمنی خاموش شد. برای پرتاب این راکت از هواپیمای «Cosmic Girl»، نسخه اصلاح‌ شده بوئینگ ۷۴۷ استفاده می‌شود. این هواپیما راکت را با تا ارتفاع موردنیاز برای پرتاب حمل می‌کند.

ویرجین اوربیت در این مدت توانست خطای مربوط به خاموش شدن راکت را شناسایی و برای ماموریت اخیر رفع کند. هواپیمای Cosmic Girl نزدیک به ۴۰ دقیقه پس از شروع پرواز در ارتفاع موردنیاز برای پرتاب راکت قرار گرفت و LauncherOne بدون هیچ مشکلی از آن جدا شد. این راکت موتورهای خود را روشن کرد و برای رسیدن به ارتفاع موردنظر، شتاب گرفت.

ویرجین اوربیت

زمانی که این راکت به حداکثر فشار آیرودینامیکی رسید، موتور اصلی آن خاموش و محموله از آن جدا شد و با عبور از خط «کارمان»، برای اولین بار وارد فضا شد. در نهایت محموله در محل موردنظر قرار گرفت و ماموریت با موفقیت انجام شد.

از آنجایی که ویرجین اوربیت از هواپیمای عادی و همچنین پرتابگر راکت در هوا استفاده می‌کند، می‌تواند توسط مسیرهای عادی ماموریت‌های خود را انجام دهد، بنابراین نسبت به دیگر روش‌ها برای ارسال ماهواره‌های کوچک محدودیت کمتری دارد.

در سال ۲۰۱۷ شرکت ویرجین اوربیت با تمرکز روی ارسال محموله‌های کوچک شکل گرفت و البته در سال جاری میلادی یک زیرمجموعه جدید به نام «VOX Space» راه‌اندازی کرد که هدف آن استفاده از LauncherOne برای رساندن ماهواره‌های کوچک به مدار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲۹ دی ۱۳۹۹

    این دستاورد ها واقعا زیباست

مطالب پیشنهادی