ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هایپریون XP-1 به تولید نزدیک شد؛ اولین ابرخودرو هیدروژنی جهان

ابرخودرو هیدروژنی هایپریون XP-1 که سال گذشته میلادی معرفی شده بود به تازگی مجددا در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته است. این ابرخودرو هیدروژنی مجهز به سلول های سوختی توانایی رسیدن به سرعت 100 ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

ابرخودرو هیدروژنی هایپریون XP-1 که سال گذشته میلادی معرفی شده بود به تازگی مجددا در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته است. این ابرخودرو هیدروژنی مجهز به سلول های سوختی توانایی رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در عرض 2.2 ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن نیز به 356 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نیروی تولید شده توسط سلول های سوختی به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند و مجهز به یک گیربکس 3 سرعته اتوماتیک است. طبق محاسبات این شرکت حداکثر برد حرکتی این ابرخودروی هیدروژنی برابر با 1635 کیلومتر است.

XP-1 سال آینده میلادی به دست مشتریان این شرکت خواهد رسید و هایپریون در حال کار بر روی شبکه شارژ هیدروژن است.

در حال حاضر قیمت نهایی این ابرخودرو مشخص نیست اما با توجه به مشخصات فنی و صفحه نمایش 98 اینچی خمیده آن مجهز به کنترلر های حرکتی انتظار می‌رود که بهای بالایی در انتظار مشتریان این ابرخودرو خاص خواهد بود.

حداکثر وزن این ابرخودرو برابر با 1248 کیلوگرم است و از شاسی کربن تیتانیومی بهره می‌برد. همچنین پنل های بدنه از تیتانیوم ضد آب کامپوزیتی ساخته شده است. هیدروژن نیز در مخزن فیبرکربنی ذخیره خواهد شد.

درب های XP-1 به صورت پروانه‌ای باز و بسته می‌شوند و مجهز به قطعات آیرودینامیکی فعال هستند. همچنین یک پنل خورشیدی با قابلیت دنبال کردن مسیر خورشید در این ابرخودرو کار شده است.

هایپریون قصد دارد تا 300 دستگاه از این ابرخودرو تولید کند. با این حال این شرکت معتقد است که طراحی ظاهری بدنه ممکن است در نسخه نهایی دستخوش تغییراتی شود، همچنین جزییات مشخصات فنی این خودرو مانند توان پیشرانه، زمان لازم برای شتاب گیری و مسائلی از این دست نیز هنوز رسانه ای نشده است.

این شرکت در اورنج کانتی کالیفرنیا پایه گذاری شده است و قصد دارد تا آینده جدیدی را برای وسایل نقلیه ترسیم کند. با این وجود عرضه ابرخودروهای هیدروژنی چندان رایج نیست و می توان محصولاتی از جمله هایپریون XP-1 را اولین گام در زمینه حرکت به سمت خودروهای هیدروژنی قلمداد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱ بهمن ۱۳۹۹

    حداقل حالا که میخواین خودرو جدید معرفی کنین شبیه دیگری نباشه ،،، این مدل کپی بوگاتیه

  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۳۰ دی ۱۳۹۹

    خوندم*

  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۳۰ دی ۱۳۹۹

    چقدر عقبین ،دوروز پیش این خبرو تو سایت همکارتون خونده یکم آپدیت تر باشین

مطالب پیشنهادی