ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس دو سکوی نفتی ۳.۵ میلیون دلاری برای پرتاب راکت استارشیپ خرید

اسپیس اکس دو سکوی نفتی هر کدام به ارزش تقریبی ۳.۵ میلیون دلار خریده و می‌خواهد در آینده از آنها به عنوان سکوی شناور برای پرتاب راکت غول پیکر «استارشیپ» استفاده کند. سکوهای نفتی مورد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

اسپیس اکس دو سکوی نفتی هر کدام به ارزش تقریبی ۳.۵ میلیون دلار خریده و می‌خواهد در آینده از آنها به عنوان سکوی شناور برای پرتاب راکت غول پیکر «استارشیپ» استفاده کند.

سکوهای نفتی مورد بحث در بندر Brownsville در جنوب تگزاس در نزدیکی مقر اسپیس اکس در بوکا چیگا قرار داشته و به افتخار قمرهای مریخ «فوبوس» و «دیموس» نامگذاری شده‌اند.

خبرگزاری CNBC اشاره می‌کند که این سکوها به شماره 8500 و 8501 به شرکت نفتی Valaris تعلق داشته و ژوئیه ۲۰۲۰ هر کدام به قیمت ۳.۵ میلیون دلار فروخته شده‌اند. Valaris بزرگ‌ترین مالک سکوهای نفتی دور از ساحل در جهان به شمار می‌رود و تابستان سال گذشته میلادی اعلام ورشکستگی کرد.

دیموس

سکوها ژوئیه ۲۰۲۰ یعنی حدود ۶ ماه قبل توسط شرکتی به نام Lone Star Mineral Development خریداری شده‌اند. جالب آنکه این شرکت یک ماه قبل تر (ژوئن ۲۰۲۰) رسماً به نام «برت جانسون» (مدیر ارشد مالی اسپیس اکس) به ثبت رسیده است.

ایلان ماسک مدت کوتاهی قبل از به ثبت رسیدن شرکت LSMD در توییتر اعلام کرد که اسپیس اکس در پی ساخت ایستگاه‌های فضایی شناور برای مأموریت به مریخ، ماه و همچنین سفرهای مافوق صوت زمینی است. اسپیس اکس از اواسط سال ۲۰۲۰ استخدام کارکنان سکوهای نفتی را شروع کرده است.

استارشیپ راکت غول پیکری است که اسپیس اکس با استفاده از آن به دنبال ارسال محموله‌های فوق سنگین و حداکثر ۱۰۰ سرنشین به مریخ و ماه است. این راکت یکی از اولویت‌های اصلی اسپیس اکس بوده و اخیراً نمونه آزمایشی آن رکورد اوج گیری را زد اما نتوانست با موفقیت روی زمین فرود آید. این نمونه که با نام SN8 (شماره سریال ۸) شناخته می‌شد تا ارتفاع تقریباً ۴۰ هزار پایی (حدود ۱۲.۵ کیلومتر) اوج گرفت اما سرعتش حین فرود زیاد بود و منفجر شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ بهمن ۱۳۹۹

    درود بر ایلان ماسک

مطالب پیشنهادی