ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

iFixit پس از کالبدشکافی ایرپاد مکس هدفون‌های رقیب را «اسباب بازی» خواند

iFixit سرانجام هدفون دورگوشی جدید اپل یعنی ایرپاد مکس را کالبدشکافی کرد و به تعمیرپذیری آن امتیاز داد. نکته جالب آن که ایرپاد نسل اول، دوم و ایرپاد پرو همگی از این سایت امتیاز ۰ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵

iFixit سرانجام هدفون دورگوشی جدید اپل یعنی ایرپاد مکس را کالبدشکافی کرد و به تعمیرپذیری آن امتیاز داد. نکته جالب آن که ایرپاد نسل اول، دوم و ایرپاد پرو همگی از این سایت امتیاز ۰ از ۱۰ را گرفته بودند اما ایرپاد مکس موفق به کسب امتیاز مناسب ۶ شد.

اما چه ویژگی‌هایی باعث شدند تا ایرپاد مکس این امتیاز خوب را بگیرد؟ iFixit در گزارش خود اعلام می‌کند که یکی از دلایل امتیازدهی بالا گوشی‌های آهنربایی هستند که پس از فرسوده شدن به آسانی قابل تعویض هستند. علاوه بر این بسیاری از قطعات به جای چسب با پیچ سر جای خود قرار گرفته‌اند که تعمیر یا تعویض آنها را در صورت خرابی آسان‌تر می‌کند.

iFixit به طور ویژه به مکانیزم لولای ایرپاد مکس اشاره می‌کند و می‌گوید به آسانی «با استفاده از یک سوزن سیم کارت یا گیره کاغذ بدون حتی باز کردن ایرکاپ» قابل جدا شدن است. iFixit از این قسمت به عنوان «پر جزئیات‌ترین بخش ایرپاد مکس» یاد کرده و اضافه می‌کند که در عین ظریف بودن در ساختش دقت زیادی شده و ممکن است هضم کردن قیمت گزاف این هدفون را آسان‌تر کند.

جدایی آسان هدبند از ایرپاد مکس شایعه عرضه هدبندهای متنوع برای این محصول را بوجود آورده است.

البته ایرپاد مکس از لحاظ تعمیرپذیری بی‌نقص هم نیست و برای باز کردن آن باید با چسب‌های زیادی کلنجار رفت و با اینکه اپل تلاش زیادی در استفاده از پیچ‌ها برای متصل کردن قطعات کرده، اما iFixit می‌گوید پیچ‌ها متنوع هستند و برای تعمیر باید چندین نوع پیچ گوشتی کنار دست خود داشته باشید.

iFixit برای مقایسه دو هدفون رقیب یعنی سونی WH-1000XM4 و بوز NC 700 را نیز کالبدشکافی کرد و معتقد است این دو محصول در مقایسه با «کیفیت ساخت وسواسی» هدفون اپل بیشتر شبیه یک «اسباب بازی» هستند.

درست است که ایرپاد مکس برچسب قیمت ۵۵۰ دلاری را یدک می‌کشد اما کالبدشکافی iFixit حداقل خیال کاربران را از بابت تعویض آسان هدبند، ایرکاپ‌ها و باتری راحت می‌کند. حال باید دید اپل این سطح از تعمیرپذیری را به هدفون‌های ارزان قیمت‌تر خود نیز می‌آورد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی