ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

SSD سامسونگ 870 Evo با سرعت بیشتر و قیمت کمتر معرفی شد

SSD سامسونگ مدل 860 Evo یکی از محبوب‌ترین حافظه‌های SSD مصرفی جهان از زمان عرضه در سال ۲۰۱۸ به شمار می‌رود و سازنده کره‌ای حالا از جانشین آن یعنی 870 Evo با سرعت بیشتر و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

SSD سامسونگ مدل 860 Evo یکی از محبوب‌ترین حافظه‌های SSD مصرفی جهان از زمان عرضه در سال ۲۰۱۸ به شمار می‌رود و سازنده کره‌ای حالا از جانشین آن یعنی 870 Evo با سرعت بیشتر و قیمت کمتر رونمایی کرده است.

سامسونگ می‌گوید 870 Evo به لطف بهره مندی از جدیدترین کنترلر V-NAND این شرکت سرعت خواندن ترتیبی ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه و نوشتن ترتیبی ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌کند. سامسونگ وعده می‌دهد که مدل جدید ۳۸ درصد سرعت بیشتری در خوانش تصادفی نسبت به Evo 860 داشته و منجر به بهبود مولتی تسکینگ، وب‌گردی و سرعت بالا آمدن کامپیوتر می‌شود.

870 EVO از نسل ششم حافظه V-NAND بکار رفته در SSD پرچمدار PRO 980 استفاده کرده و آنطور که anandtech گزارش می‌کند، احتمالاً از ۱۲۸ لایه TLC برخوردار است. این حافظه NAND از راهکار ۱۷۶ لایه‌ای امثال Micron و SK Hynix عقب‌تر است ولی سامسونگ از فرآیند پیشرفته تری برای تولید NAND استفاده کرده و قادر است تا تمام لایه‌ها را درون یک گروه قرار دهد اما شرکت‌های رقیب از فرآیند تقسیم کردن لایه‌ها (مثلاً دو گروه ۸۸ لایه ای) استفاده می‌کنند.

870 EVO همچنین از کنترلر Samsung MKX که اولین بار شاهد بکارگیری آن در 870 QVO بودیم بهره‌مند است که نقش به سزایی در بهبود عملکرد کلی SSD بازی می‌کند. این محصول در ظرفیت‌های زیر به بازار عرضه خواهد شد:

  • ۲۵۰ گیگابایت، ۴۹.۹۹ دلار
  • ۵۰۰ گیگابایت، ۷۹.۹۹ دلار
  • ۱ ترابایت، ۱۳۹.۹۹ دلار
  • ۲ ترابایت، ۲۶۹.۹۹ دلار
  • ۴ ترابایت، ۵۲۹.۹۹ دلار

در ادامه جدول مشخصات فنی 870 Evo را مشاهده می‌کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی