ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای ویندوز 10X روی گوشی لومیا 950 XL و مک‌بوک M1

مدتی قبل نسخه نهایی نشده ویندوز 10x افشا شده بود و حالا توسعه دهندگان آنرا روی مک‌بوک با چپیست M1 و گوشی لومیا 950 XL اجرا کرده‌اند. این نسخه سبک ویندوز برای دستگاه‌‌های تاشو طراحی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

مدتی قبل نسخه نهایی نشده ویندوز 10x افشا شده بود و حالا توسعه دهندگان آنرا روی مک‌بوک با چپیست M1 و گوشی لومیا 950 XL اجرا کرده‌اند.

این نسخه سبک ویندوز برای دستگاه‌‌های تاشو طراحی شده بود و از نظر رابط کاربری، عملکرد کلی و سازگاری با پردانده‌های آرم و اینتل تفاوت‌های اساسی با نسخه‌های دیگر دارد.

توسعه دهنده‌ای با حساب کاربری imbushuo@ با استفاده از امولاتور QEMU این نسخه ویندوز را روی مک بوک با چیپست M1 مبتنی بر آرم اجرا کرده است.

علاوه بر این، یکی دیگر از توسعه دهندگانی که روی پروژه LumiaWOA (‌ویندوز مبتنی بر آرم) کار می‌کند، نسخه ویندوز 10Xرا روی گوشی هوشمند لومیا 950 XL اجرا کرده‌ است و تصاویری از آن به اشتراک گذاشته است.

 

داستان به همین جا ختم نمی‌شود و نسخه ویندوز 10X روی سرفیس گو نیز اجرا شده است. گزارش منتشر شده از سوی توسعه دهنده‌ای که این نسخه را روی سرفیس گو اجرا کرده نشان می‌دهد نسخه ساده و سبک ویندوز 10Xسطح عملکرد خوبی روی سرفیس گو دارد؛ هرچند از وای فای پشتیبانی نمی‌کند.

همان‌طور که گفته شد رابط کاربری ویندوز 10X تغییرات زیادی داشته و منوی استارت را به چیزی شبیه لانچر کروم بوک تبدیل می‌‌کند. هدف اصلی طراحی این نسخه، برای اجرا در دستگاه‌های با دو نمایشگر بوده است.

مطمئنا، ساده سازی ویندوز 10X به معنای حذف برخی موارد است که در سیستم عامل دسکتاپ در دسترس قرار دارد. با توجه به گزارش‌های منتشر شده این نسخه به خوبی روی چنین دستگاه‌هایی اجرا می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ahmad Pazandi
    Ahmad Pazandi | ۵ بهمن ۱۳۹۹

    چقدر خوب و باحال

مطالب پیشنهادی