ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه مکمل Zoom
نرم افزار و اپلیکیشن

پنج برنامه مکمل Zoom برای ارتقای تجربه تماس‌های تصویری

از زمانی که کرونا عالم را گرفتار خودش کرده، اپلیکیشن‌های تماس تصویری اهمیت بسیار زیادی یافته‌اند و Zoom یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین آن‌هاست. اگر برای شرکت در جلسات آنلاین از زوم استفاده می‌کنید و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

از زمانی که کرونا عالم را گرفتار خودش کرده، اپلیکیشن‌های تماس تصویری اهمیت بسیار زیادی یافته‌اند و Zoom یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین آن‌هاست. اگر برای شرکت در جلسات آنلاین از زوم استفاده می‌کنید و دوست دارید به امکاناتی فراتر از قابلیت‌های پیش‌فرضش دسترسی داشته باشید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

در این مقاله پنج برنامه مکمل Zoom را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند تجربه کار با این اپلیکیشن را به میزان زیادی ارتقاء بدهند.

1.Grain (ویندوز و مک): ضبط و رونویسی از مکالمات تماس تصویری

برنامه مکمل Zoom

زوم امکان ضبط تماس‌های تصویری را به شما داده ولی در این کار محدودیت دارد. Grain نه تنها می‌تواند این محدودیت‌ را از سر راهتان بردارد بلکه از تمام صحبت‌های انجام شده در مکالمه رونویسی هم می‌کند.

برای کار کافیست Grain را روی مک یا ویندوز نصب کرده و سپس زوم را باز کنید و هنگام برقراری یک تماس تصویری دکمه رکورد را بزنید. در این صورت Grain به طور خودکار ضبط و رونویسی مکالمه تصویری (مکالمات انگلیسی) را برایتان انجام می‌دهد. همچنین این نرم‌افزار دسکتاپ دارای یک ویجت Live Note هم هست تا هنگام برقراری تماس تصویری بتوانید روی آن یادداشت برداری کنید.

Grain تا 15 رونویسی و 100 ضبط مکالمه تصویری را به رایگان برایتان انجام می‌دهد اما بعد از آن باید برای ادامه استفاده هزینه بپردازید.

2. Krisp (ویندوز و مک): حذف نویز پس‌زمینه افراد حاضر در مکالمه 

برنامه مکمل Zoom

یکی از مشکلات رایج تماس‌های تصویری زوم پخش صداهای پس‌زمینه است که شکایت خیلی‌ها را بر می‌انگیزد. صدای دستگاه تهویه هوا، پژواک صدا یا صداهای اطراف خانه اصواتی هستند که ممکن است به گوش شما برسند و در شنیدن حرف‌های طرف مقابلتان ایجاد اختلال کنند.

Krisp آمده که جلوی این نویزها و صداهای اضافی را بگیرد. کافیست اپلیکیشن را نصب کرده و وسط مکالمه آن را فعال کنید. Krisp دو گزینه برای گرفتن نویز صدای بلندگو و میکروفن دارد که برای هر دو مورد کارش را عالی انجام می‌دهد.

در واقع کاری که Krisp می‌کند تمرکز روی صدای انسان است و هر صدای غیرانسانی دیگر را از مکالمه شما حذف می‌کند. البته بعضی وقت‌ها عملکرد این برنامه افراطی شده و صدای دست زدن افراد را هم حذف می‌کند.

خوشبختانه Krisp اجازه می‌دهد که هر هفته 120 دقیقه از آن به طور رایگان استفاده کنید اما برای مقدار بیشتر از این لازم است نسخه حرفه‌ای را بخرید. البته اگر دوستانتان را برای استفاده از Krisp دعوت کنید به ازای هر دعوت موفق 2 ماه اشتراک نسخه Pro به صورت رایگان به شما اعطا می‌شود.

3. Zoomchat (تحت وب): چت مخفی در تمام جلسات زوم 

برنامه مکمل Zoom

دوست دارید پشت سر معلمتان حرف بزنید و کسی هم متوجه نشود؟ با Zoomchat این امکان در حین تماس‌های تصویری گروهی برایتان فراهم شده است. فقط کافیست وارد زوم چت شده و آیدی میتینگ خود را به آن بدهید.

حالا می‌توانید یک چت روم خصوصی بسازید که تمامی اسم‌ها در آن می‌توانند به شکل مستعار باشند. به این صورت تمام شرکت‌کنندگان یک تماس تصویری زوم می‌توانند به طوری که شناخته نشوند به مکالمات شما بپیوندند.

این اپ تحت وب برای دانشجویان و دانش‌آموزانی که رأس ساعتی مشخص مجبور به شرکت در کلاس‌های آنلاین هستند عالی ظاهر می‌شود.

4. Zoom Background و Zoom Exotic (تحت وب): عکس و ویدیوی پس‌زمینه برای زوم 

برنامه مکمل Zoom

پس زمینه واقعی اتاقتان را دوست ندارید؟ اشکالی ندارد، می‌توانید به راحتی در جلسات آنلاین پس‌زمینه مجازی داشته باشید، هم به صورت عکس و هم به صورت ویدیو.

Zoom Background کلکسیونی از 1000 تصویر پس‌زمینه برای والپیپر مجازی در اختیارتان قرار می‌دهد. از آن طرف Zoom Exotic را داریم که به غیر از تصاویر ثابت، ویدیوهایی هم برای قرار دادن در بک‌گراند ارائه می‌کند.

یک توصیه: اگر یک تی‌شرت ساده تیره بپوشید، در بک‌گراند‌های مجازی بهتر دیده و تشخیص داده می‌شوید.

5. Zoom Bookmarks (افزونه کروم): ذخیره میتینگ‌ها و رمزهای عبور زوم برای آینده 

برنامه مکمل Zoom

Zoom Bookmarks یک مشکل کوچک اما بسیار بااهمیت زوم را برطرف می‌کند. اگر هر روز در چندین جلسه زوم شرکت می‌کنید، مطمئنا برای پیگیری و مدیریت لینک‌ها و رمزهای عبور زوم به یک ابزار جانبی احتیاج دارید.

افزونه کروم Zoom Bookmarks می‌تواند لینک‌های دعوت به تماس تصویری (اگر محافظت شده باشند به همراه رمز عبور) را در یک جا برایتان ذخیره و مرتب کند. با این کار می‌توانید به لینک‌ها نظم و ترتیب بدهید و به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.


شما چه برنامه‌های جانبی دیگری برای برنامه Zoom می‌شناسید؟ حتما با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sepehr_Mg
    Sepehr_Mg | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

    خوش به حال خارجی ها ما که با اپلیکیشن شاد هستیم تهش بریم ادوب کانکت یا واتساپ ??

مطالب پیشنهادی