ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

با موتورسیکلت برقی Sondors Metacycle آشنا شوید؛ یک وسیله نقلیه سبز برای شهرهای آینده

موتورسیکلت‌های برقی هنوز در ابتدای راه هستند و تا زمان تکامل آنها به نظر می‌رسد باید چند سال دیگر منتظر بمانیم. با وجود این گاها برخی شرکت‌های گمنام محصولی معرفی می‌کنند که از مشخصات بسیار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

موتورسیکلت‌های برقی هنوز در ابتدای راه هستند و تا زمان تکامل آنها به نظر می‌رسد باید چند سال دیگر منتظر بمانیم. با وجود این گاها برخی شرکت‌های گمنام محصولی معرفی می‌کنند که از مشخصات بسیار خوبی برخوردار است. موتورسیکلت برقی ساندورز متاسایکل (Sondors Metacycle) یکی از این موارد محسوب می‌شود که مشخصات فنی قابل قبول را با طراحی خاص و قیمت رقابتی ترکیب کرده است.

نیروبخش متاسایکل یک موتور برقی است که در هاب چرخ عقب نصب شده و توانایی تولید 11 اسب بخار قدرت و 108 نیوتن متر گشتاور را دارد. اگر این ارقام کافی نباشند، امکان سفارش موتور قوی‌تر با 20 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور برای خریداران فراهم شده است. به گفته کمپانی ساندورز، متاسایکل قادر است به نهایت سرعت 130 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

وظیفه تامین انرژی موتور متاسایکل بر عهده پک باتری 4,000 وات ساعتی گذاشته شده است. طبق اطلاعات رسمی، این پک تا 129 کیلومتر مسافت نیاز به شارژ مجدد ندارد. هر چند این رقم چندان چشمگیر نیست، ولی برای رفت و آمدهای روزمره شهری، کفایت می‌کند.

ساندورز متاسایکل با ایستگاه‌های شارژ معمولی نیز قابل شارژ است. البته باتری این موتورسیکلت به صورت جداشونده طراحی شده و می‌توان آن را در مکان‌هایی بجز ایستگاه شارژ یا پارکینگ شارژ کرد.

از لحاظ جنس بدنه، متاسایکل از فریمی آلومینیومی ساخته شده و تنها 91 کیلوگرم وزن دارد. نکته جالب اینکه این موتورسیکلت برقی دارای چند محفظه مخصوص حمل لوازم و یک محفظه اختصاصی برای شارژ تلفن‌همراه است.

استارتاپ ساندورز برای محصول زیبا و پاک خود قیمتی برابر با 5 هزار دلار تعیین کرده که رقمی معقول و منطقی است، به ویژه در مقایسه با برخی دوچرخه‌های فیبرکربنی که از قیمت بالایی برخوردار هستند.

علاقه‌مندان متاسایکل سبز با پیش‌پرداخت 100 دلار می‌توانند برای خرید آن ثبت نام کنند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های ساندورز، تحویل این موتورسیکلت مدرن و شهری از سه ماهه آخر سال 2021 آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی