ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی اپل
اخبار خودرو

اپل احتمالا تولید خودروی پیشرفته خود را به کیا می‌سپارد

درماه های اخیر خبرهای مربوط به ماشین خودران اپل به شکل بی‌سابقه‌ای داغ شده و در تازه‌ترین مورد منابع آگاه از کمپانی کیا به عنوان تولیدکننده این ماشین نام‌ برده‌اند. به گفته خبرگزاری «Edaily» به ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

درماه های اخیر خبرهای مربوط به ماشین خودران اپل به شکل بی‌سابقه‌ای داغ شده و در تازه‌ترین مورد منابع آگاه از کمپانی کیا به عنوان تولیدکننده این ماشین نام‌ برده‌اند.

به گفته خبرگزاری «Edaily» به نقل از منابع آگاه از برنامه‌های کیا موتورز، این شرکت کره‌ای نخستین خودروی برقی اپل را تولید خواهد کرد. با انتشار این خبر ارزش سهام کیا موتور در بازار سئول ۲۰ درصد افزایش یافت.

رویترز نیز با انتشار گزارشی بر پایه بیانیه مدیران کیا موتور به بررسی این مساله پرداخت است. کیا در این بیانیه صرفا اعلام کرده به دنبال توسعه فناوری خودروهای الکتریکی و خودران با همکاری چندین شرکت خارجی است و اشاره مستقیمی به نام شرکت اپل نکرده است.

رویتزر نیز این خبر مهم را پوشش داد. در خبر منشتر شده از سوی این خبرگزاری به بیانیه مدیران کیا موتورز اشاره شده است. ظاهرا مدیران ارشد این شرکت گفته بودند کیا صرفا به دنبال توسعه فناوری خودروهای الکتریکی و خودران با همکاری چندین شرکت خارجی است و اشاره مستقیمی به نام شرکت اپل نکرده بودند.

باتوجه به اینکه کیا از سال ۲۰۱۴ تجربه خوبی در تولید نسل اول Soul EV دارد و از شرکت های پیشگام در حوزه خودروهای الکتریکی مدرن محسوب می شود، این تصمیم اپل کاملا منطقی به نظر می رسد.

کیا قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ حداقل هفت خودروی الکتریکی به بازار معرفی کند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۱ نیز یک مدل خودرو الکتریکی با پلتفرم مستقل به بازار عرضه کند.

بی‌شک طراحی و تولید خودرو بسیار دشوارتر و پرمشقت‌تر از طراحی گوشی هوشمند است. ایجاد پلتفرم اختصاصی خودرو فقط برای خودروهای اپل کاری مقرون به صرفه نخواهد بود و منطقی است که خودروی اپل روی پیشرفته‌ترین پلتفرم هیوندای-کیا توسعه یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۴ بهمن ۱۳۹۹

    فعلا که فقط داره کاراشو به بقیه میسپاره ???

مطالب پیشنهادی