ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری سامسونگ برای راه‌اندازی خط تولید چیپست ۳ نانومتری در تگزاس

سامسونگ در رقابت با TSMC، کارخانه جدیدی برای تولید چیپست پیشرفته 3 نانومتری در تگزاس راه اندازی می‌کند. کره‌ای‌ها برای راه اندازی این کارخانه بودجه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری در نظر گرفته‌اند. در حال حاضر شرکت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۲

سامسونگ در رقابت با TSMC، کارخانه جدیدی برای تولید چیپست پیشرفته 3 نانومتری در تگزاس راه اندازی می‌کند. کره‌ای‌ها برای راه اندازی این کارخانه بودجه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری در نظر گرفته‌اند.

در حال حاضر شرکت TSMC قدرت بازار چیپست را دست دارد و سامسونگ با این استراتژی قصد دارد وارد مبارزه‌ای جدید با این شرکت شود.

به گزارش بلومبرگ، سامسونگ تصمیم گرفته پیشرفته ترین کارخانه تولید تراشه خود را در ایالات متحده راه اندازی کند و برای رسیدن به این هدف دست به چنین سرمایه‌گذاری زده است. این شرکت امیدوار است با این کار بتواند مشتری‌های بیشتری را از بازار ایالات متحده جذب کرده و از TSMC پیشی بگیرد.

این کارخانه جدید قرار است در آستین تگزاس کار خود را آغاز کند و تراشه‌های پیشرفته 3 نانومتری تولید کند. کارهای ساختمانی و نصب تجهیزات از سال 2022 آغاز می‌شود و احتمالا از سال 2023 شاهد تولید چیپست در این کارخانه خواهیم بود.

سامسونگ قصد دارد طی ده سال آینده 116 میلیارد دلار برای ارتقای فناوری تاسیسات خود در زمینه تولید چیپ هزینه کند. با این حساب، کارخانه جدید سامسونگ،‌ اولین کارخانه تولید تراشه در ایالات متحده است که با روش لیتوگرافی فرابنفش، چیپست‌های نسل بعدی را تولید خواهد کرد.

سامسونگ در شرایطی این تصمیم را گرفته که دولت آمریکا قصد دارد کسب و کارهایی که فعالیت‌های تولید آنها عمدتا در آسیا انجام می‌شد به آمریکا بازگرداند.

بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان مانند مایکروسافت، گوگل و آمازون چیپست‌های مورد نیاز خود را عمدتا از طریق سامسونگ یا TSMC تامین می‌کنند. با ایجاد چنین پایگاهی برای تولید تراشه در آمریکا، سامسونگ می‌تواند فرصت‌های بهتری را در بازار از آن خود کند.

البته سامسونگ تنها شرکتی نیست که چنین ایده‌ای را دنبال می‌کند. شرکت TSMC نیز در حال ساخت کارخانه تولید تراشه در آریزونا با سرمایه ۱۲ میلیارد دلاری است. پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۴ این کارخانه بتواند تولید خود را آغاز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۴ بهمن ۱۳۹۹

    ترامپ با قلدری کمپانی هارو مجبور کرد که وارد آمریکا شن چون میگفت چرا بزرگترین بازارتون آمریکاس بعد هیچ کارخونه ای اینجا ندارید
    به این میگن کار درست تا اقتصاد و سطح بیکاری در آمریکا پایین بیاد

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۳ بهمن ۱۳۹۹

    تا جایی که یادم همه این کارا بخاطر فشار های ترامپ برای بازگردوندن کارخانجات به امریکا بود نه خواست این شرکت ها

    • آریا
      آریا | ۴ بهمن ۱۳۹۹

      دقیقا
      اینها همه میراث ترامپه
      امیدوارم بایدن گند نزنه توش

مطالب پیشنهادی