ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شبکه اجتماعی ضد فیسبوک MeWe در یک هفته 2.5 میلیون کاربر جدید جذب کرد

همزمان با بالا گرفتن بحث و جدل کاربران فضای مجازی درباره‌ جمع‌آوری گسترده داده‌ها توسط برخی شبکه‌های اجتماعی، شبکه اجتماعی MeWe با ثبت 2.5 میلیون عضو جدید در هفته گذشته توانست به برترین اپلیکیشن شبکه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

همزمان با بالا گرفتن بحث و جدل کاربران فضای مجازی درباره‌ جمع‌آوری گسترده داده‌ها توسط برخی شبکه‌های اجتماعی، شبکه اجتماعی MeWe با ثبت 2.5 میلیون عضو جدید در هفته گذشته توانست به برترین اپلیکیشن شبکه اجتماعی در مارکت گوگل تبدیل شود.

اخیرا جنبش‌هایی علیه شبکه‌های اجتماعی بزرگی مانند فیسبوک و توییتر شکل گرفت که کاربران را از این پلتفرم‌ها دور کرد. نقض بی وقفه حریم خصوصی، نظارت گسترده، تعصبات سیاسی و دست بردن در فید اخبار توسط این شبکه‌های اجتماعی میلیون‌ها کاربر را عاصی کرده که نتیجه آن روی آوردن آنها به اپ‌های جایگزین است.

این مساله فرصت مناسبی را  برای سایر اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی پیش آورده است؛ برای مثال شبکه اجتماعی MeWe که در لس‌آنجلس مستقر شده به واسطه عدم نمایش تبلیغات با استقبال مواجه شده و در حال حاضر پردانلودترین شبکه‌ اجتماعی در گوگل پلی و سومین اپلیکیشن برتر این فروشگاه است.

این اپ که به عنوان پلتفرم ضد فیسبوک شناخته می‌شود، اولویت اولش را بر حفظ حریم خصوصی کاربران گذاشته و به واسطه همین ویژگی تنها در هفته گذشته 2.5 میلیون عضو جدید جذب کرده است. از زمان راه‌اندازی این اپلیکیشن در سال 2016 تا اکتبر سال 2020 تعداد کاربران آن با افزایش 9 میلیونی همراه بوده که این مقدار طی سه سال گذشته دوبرابر شده است. در حال حاضر تعداد اعضای این پلتفرم 15.5 میلیون نفر است که 50 درصد آن‌ها خارج از آمریکای شمالی هستند.

اپلیکیشن MeWe به 20 زبان دنیا ترجمه شده و بنابر گفته‌ این کمپانی تعداد اعضای آن‌ به طور مکرر در حال افزایش است چون به جای نگریستن به کاربران به عنوان معدنی از داده‌های قابل فروش، به آنها احترام می‌گذارد.

کاربران سراسر دنیا از به اشتراک گذاری داده‌های خودشان توسط پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک و واتساپ راضی نیستند و در این بین MeWe بدون نمایش تبلیغ و بدون دستکاری فید اخبار، خود را نسل جدیدی از شبکه‌های اجتماعی قلمداد می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • arash-918
    arash-918 | ۳ بهمن ۱۳۹۹

    موضوع جالبی بود ولی چرا اینقدر غلط املایی، انشایی داره، آدم بخواد جایی بفرسته آبروش میره، لطفا متن خبر رو اصلاح بفرمایید.

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۳ بهمن ۱۳۹۹

    خیلی زرنگن
    تم دارک رو داره ۲ دلار میفروشه

  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۳ بهمن ۱۳۹۹

    شاید یک سیستمی مثل ویکیپدیا بشه راه اندازی کرد که از کمک های مردمی هزینه‌ها رو تامین بکنند شاید پایان شبکه‌هایی مثل فیسبوک نزدیک باشه، مگرنه آب در هاونگ کوبیدنه.

  • Mr. J
    Mr. J | ۳ بهمن ۱۳۹۹

    همین الان نصب کردم و چرخی زدم. کمی شبیه فیسبوک چندسال پیش هست که محیط آشنایی رو ارائه میده. اما از اونجایی که تازه کاره زیادی خلوته. میتونه جایگزین خوبی باشه برای فیسبوک و حتی برای اینتستاگرام اگه یه وقت زدن فیلترش کردن.

مطالب پیشنهادی