ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نخست وزیر بریتانیا: گونه جدید کرونا احتمالا خطر مرگ را افزایش می‌دهد

گونه جدید کرونا که در بریتانیا شیوع پیدا کرده، با سرعت بالایی انتقال پیدا می‌کند. در حالی که پژوهش‌های اولیه از عدم کشندگی بیشتر آن خبر داده بودند، به تازگی نخست وزیر بریتانیا، «بوریس جانسون» ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

گونه جدید کرونا که در بریتانیا شیوع پیدا کرده، با سرعت بالایی انتقال پیدا می‌کند. در حالی که پژوهش‌های اولیه از عدم کشندگی بیشتر آن خبر داده بودند، به تازگی نخست وزیر بریتانیا، «بوریس جانسون» اعلام کرده این گونه جدید احتمالا کشنده‌تر از قبل است.

نتایج اولیه پژوهش‌ها از شمار کم قربانیان در بیمارستان‌ها از احتمال کشنده‌تر بودن گونه جدید خبر می‌دهند، با این حال هنوز نمی‌توان به نتیجه قطعی دست پیدا کرد. با این وجود گونه جدید با سرعت بالاتری شیوع پیدا می‌کند و در زمان کمی، افراد بیشتری با آن درگیر می‌شوند که همین موضوع فشار بر سیستم‌های بهداشتی را افزایش می‌دهد و احتمال افزایش مرگ و میر هم وجود دارد.

طبق گفته دانشمندان بریتانیایی، شواهد اولیه نشان می‌دهند که گونه جدید تا ۳۰ درصد خطر مرگ را افزایش می‌دهد. با وجود چنین افزایشی، اکثر موارد به مرگ منجر نمی‌شوند و تخمین‌های دولت بریتانیا شامل طیف گسترده‌ای از تاثیرات احتمالی است.

بوریس جانسون در کنفرانس اخیرش گفته:

«گونه جدید سریعتر شیوع پیدا می‌کند و علاوه بر این، برخی مدارک نشان می‌دهند که این گونه می‌تواند با افزایش نرخ مرگ و میر در ارتباط باشد.»

مدارکی که توسط کمیته علمی دولت بریتانیا منتشر شده کمتر از گفته جانسون روی افزایش نرخ مرگ و میر تاکید دارد. طبق این مدارک، یک احتمال واقع‌بینانه از اینکه گونه جدید کشنده‌تر باشد، وجود دارد، با این حال به محدودیت در داده‌ها هم اشاره شده است.

مشاور علمی ارشد دولت بریتانیا، «پاتریک والانس» گفته:

«می‌خواهم روی این موضوع تاکید کنم که عدم قطعیت زیادی درباره این اعداد وجود دارد و ما برای دستیابی به نتایج دقیق باید کارهای بیشتری انجام دهیم، اما این نگرانی وجود دارد که گونه جدید علاوه بر سرعت انتقال بالاتر، نرخ مرگ و میر را هم افزایش دهد.»

کرونا

دولت بریتانیا برای مقابله با گونه جدید محدودیت‌های سختگیرانه‌ای وضع کرده و همچنین به میلیون‌ها شهروند این کشور واکسن تزریق شده. با این وجود مقابله با این ویروس همچنان ادامه دارد و در حالی که دولت تلاش می‌کند با واکسیناسیون تاثیر کرونا روی مردم را کاهش دهد، گونه جدید شمار بالایی از افراد را آلوده کرده است.

برای اطمینان از نرخ مرگ و میر بالاتر گونه جدید کرونا به پژوهش‌های بیشتری نیاز است، اما همانطور که سازمان بهداشت جهانی در گذشته گفته بود، وضعیت کرونا در سال ۲۰۲۱ بدتر از ۲۰۲۰ خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ بهمن ۱۳۹۹

    لعنت یه چین

  • Chapdast
    Chapdast | ۴ بهمن ۱۳۹۹

    این درجه از مسئولیت پذیری و صداقت در کمتر کشور اسلامی ای پیدا میشه.
    با اینکه میدونه این صحبت ها به تشدید قرنطینه شدن انگلیس کمک میکنه بازم وجدان داره و جان مردم دنیا رو مثل چین درخطر نمی اندازه.

    • Saeidt
      Saeidt | ۴ بهمن ۱۳۹۹

      خواهشا ثبت کن دیجیاتو
      افرین دقیقا
      یادمه زمانی که تمام دنیا میگفتن همچین بیماری وجود داره و در حال گسترشه اینجا گزارش های واقعا خنده داری میگرفتن که نخیر همچین چیزی نیست همه چی عادیه کار منافقینه و... واقعا حال ادم بهم میخوره دیگه از این همه چرت و پرت

مطالب پیشنهادی